حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی تصریح کرد:

مسطورا؛ فرصتی برای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از برکات قرآن کریم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سامان به استقبال بالای مردم با افکار و سلایق مختلف از طرح ملی مسطورا اشاره کرد و گفت: ماه رمضان امسال شاهد وقوع یک اتفاق بسیار مبارک هستیم و قطعا برکات این حرکت بزرگ ماندگار خواهد بود.
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بهرامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سامان با اشاره به برگزاری طرح ملی مسطورا در کشور، اظهار کرد: هدف اساسی اجرای این طرح تبدیل مفاهیم نورانی قرآن کریم به گفتمان عمومی و رایج عموم مردم است.

وی افزود: طرح مسطورا تنها ویژه جامعه قرآنی و یا افراد متدین جامعه نیست بلکه مخاطب این طرح تمامی اقشار و لایه‌های جامعه است، اما قشر قرآنی و فعالان این عرصه در تحقق اهداف طرح مسطورا نقش بسزایی دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: در این شهرستان از ظرفیت روحانیون، مبلغان و جامعه قرآنی جهت اجرای طرح ملی مسطورا استفاده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده فعالیت‌های قرآنی در شهرستان سامان توسط ائمه جمعه و جماعات همچنین مراکز قرآنی برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود نشست‌های متعددی برگزار و مقرر شد این افراد برای اجرای هرچه بهتر طرح مسطورا در شهرستان سامان اقدامات موثری داشته باشند و به تبیین آیات منتخب طرح بپردازند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه‌های شهرستان سامان، اضافه کرد: مقرر شده روحانیون و مبلغان این شهرستان در جلسات تفسیر آیات قرآن کریم که به همراه جلسات جزءخوانی برگزار می‌شود به تبیین ۳۰ آیه ویژه طرح مسطورا بپردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سامان با اشاره به برگزاری نشستی با عنوان طلایه‌داران نور در شهرستان سامان، تصریح کرد: این نشست با حضور جامعه قرآنی شهرستان برگزار و از افراد درخواست شد در برنامه‌های قرآنی خود نگاه ویژه‌ای به طرح مسطورا داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی یادآور شد: در راستای اجرای طرح ملی مسطورا پویش زندگی با آیه‌ها نیز برنامه‌ریزی شده که به افراد شرکت‌کننده در این پویش جوایز نقدی اهدا می‌شود و همین موضوع نیز به یک عامل تشویقی مطلوب جهت افزایش مخاطبان طرح تبدیل شده است.

وی به استقبال بالای مردم با افکار و سلایق مختلف از طرح ملی مسطورا اشاره کرد و گفت: ماه رمضان امسال شاهد وقوع یک اتفاق بسیار مبارک هستیم که مردم و مسئولان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در شکل‌گیری یک کار قرآنی ویژه همکاری دارند و قطعا برکات این حرکت بزرگ ماندگار خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سامان بیان کرد: فضای مجازی یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که می‌تواند در تحقق اهداف طرح ملی مسطورا اثرگذاری بالایی داشته باشد بنابراین نشستی با فعالان این فضا و مدیران کانال‌های پرمخاطب برگزار شد و بالغ‌بر ۸۰ درصد این افراد جهت بازنشر محتوای طرح مسطورا همکاری دارند در روز‌های آینده نیز نشست و ضیافت افطار با حضور فعالان رسانه‌ای در شهرستان سامان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۱۲ مرکز قرآنی شامل موسسه یا خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان سامان فعالیت دارند که اولویت برنامه‌های قرآنی آن‌ها در ایام ماه مبارک رمضان به طرح ملی مسطورا اختصاص پیدا کرده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار