حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری خبر داد:

برگزاری جشنواره قرآنی بروجن با محوریت آیات طرح ملی مسطورا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن گفت: جشنواره قرآنی شهرستان بروجن ویژه ماه مبارک رمضان در سال جاری با محوریت آیات منتخب طرح ملی مسطورا درحال برگزاری است.
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به برگزارری جشنواره قرآنی در این شهرستان همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این جشنواره دارای سه بخش تخصصی، هنری و مهارتی است که با هدف ایجاد فضای قرآنی در جامعه درحال برگزاری است.

وی افزود: بخش تخصصی در این جشنواره قرآنی شامل رشته‌هایی مانند قرائت سوره تکویر و آیات منتخب جهاد تبیین، حفظ سوره تکویر و آیات منتخب زندگی با آیه‌ها، اذان و خوانش ترجمه آیات منتخب زندگی با آیه‌ها است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن ادامه داد: رشته‌های درنظر گرفته شده در بخش هنری جشنواره قرآنی شامل داستان‌نویسی و عکاسی با مضامین آیات زندگی با آیه‌ها، نقاشی و خوشنویسی قرآنی است همچنین در بخش مهارتی رشته قصه‌های قرآنی پیش‌بینی شده است که علاقه‌مندان تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه فرصت دارند تا آثار خود را در سه بخش ذکر شده ارسال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش مهارتی جشنواره قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان است دبیری این بخش برعهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد همچنین دبیری بخش تخصصی برعهده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن و دبیری بخش هنری نیز برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان سال گذشته حدود سه هزار نفر در جشنواره قرآنی شهرستان بروجن شرکت داشتند و این موضوع بیانگر استقبال بالای مردم از این طرح است، اختتامیه جشنواره نیز با حضور پرشور مردم برگزار شد که در این مراسم به برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره جوایزی اهدا شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن تصریح کرد: جشنواره قرآنی این شهرستان با حمایت و پشتیبانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی و از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی برگزار می‌شود، در ماه رمضان سال جاری نیز اعتبار درنظر گرفته شده برای برگزاری این جشنواره دو برابر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری با اشاره به برگزاری طرح ملی مسطورا، یادآور شد: در سال جاری بخش عمده محتوای جشنواره قرآنی شهرستان بروجن ناظر بر آیات منتخب طرح مسطورا و ترجمه و تفسیر آن‌ها است.

وی بیان کرد: درحقیقت امسال یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره قرآنی شهرستان بروجن این است که با تمرکز بر آیات طرح ملی مسطورا درحال برگزاری است همچنین با توجه به اینکه سه دبیرخانه مجزا در سه نهاد برای بخش‌های مختلف این جشنواره درنظر گرفته شده است شاهد یک رویداد تخصصی خواهیم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با بیان اینکه مقرر است به ۱۱۴ نفر از افراد برگزیده جشنواره قرآنی شهرستان بروجن جوایز نفیسی اهدا شود، خاطرنشان کرد: تمامی اقشار جامعه و در رده‌های سنی مختلف می‌توانند تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه با مراجعه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مدارس سراسر شهرستان و پایگاه‌های بسیج مراجعه و نسبت به ثبت‌نام با ارسال اثر اقدام کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار