کد خبر: ۱۴۹۷۵
۱۹ فروردین | حجت‌الاسلام محمد قمی در جمع اندیشه‌ورزان مرکز «هاتف» عنوان کرد:

تحجر، مانع حضور زنان در ساختار قدرت

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اینکه گفته می‌شود خانم‌ها باید در ساختار قدرت جای داشته باشند و تحجر مانع از این حضور است، حرفی درست، اما ناقص است.
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست مرکز بررسی مسائل فرهنگی «هاتف»، با موضوع حکمرانی زنان و ساختار جمهوری اسلامی با حضور فرهیختگان و نخبگان عرصه فرهنگ که نوزدهم فروردین، در سالن صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به ضعف روایتگری از حضور زنان در حکمرانی و سایر عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و درباره حضور زنان در عرصه قدرت و ساختار‌های حکمرانی نیز به بحث و گفت‌وگو پرداخت و گفت: این امر نیازمند ایده پردازی و خلاقیت در ایجاد بستر و ساختار‌های لازم است.

حجت‌الاسلام محمد قمی، ابراز داشت: اینکه گفته می‌شود خانم‌ها باید در ساختار قدرت جای داشته باشند و تحجر مانع از این حضور است، حرفی درست، اما ناقص است. در مکتب امام (ره) وقتی از تحجر صحبت می‌شود، جزئیات و پیامد‌های آن نیز معلوم می‌گردد؛ تحجر با اینکه مسئله‌ای اساسی است، ولی تنها مسئله نیست.

در پایان این نشست چند نفر از مهمانان نیز از جمله حجت‌الاسلام مرتضی روحانی و مریم اردبیلی، فاطمه قاسم‌پور که از کارشناسان عرصه بانوان در جامعه هستند به ارائه نظرات و نکات پرداختند و درخصوص تفاوت نگاه امام خمینی (ره) به حکمرانی و برداشت ایشان پیرامون تحجر به گفت‌وگو پرداختند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار