کد خبر: ۱۶۱۵۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

عملیات محرم امسال با محوریت مقاومت برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین برومند رازیانی با بیان اینکه تشکیل ستاد محرم با محور مقاومت در فضاسازی شهری در کف میدان عمل الزامی است؛ عنوان کرد: بستر محرم برای فراهم کردن زمینه معرفی مقاومت ارزشمند است و می‌توان به آثار و برکات آن پرداخت. بحث استقلال و تمامیت ارضی، مقاومت و حتی شناخت ذات خبیث تمدن غرب را هویت محرم می‌تواند معرفی کند.
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در جلسه ستاد برنامه‌ریزی مراسمات محرم که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و سایر مسئولان استانی به منظور برنامه‌ریزی، هماهنگی و وحدت رویه در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در ماه محرم، برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان و تسلیت سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل؛ اظهار داشت: در بحث محرم و صفر بحث محتوای و عملیاتی تبلیغی توسط تمام دستگاه‌ها و طیف‌های مردمی برای تأثیرگذاری کامل در میدان عمل باشند.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: محور تبلیغی و محتوایی پیشنهادی برای تمام مجمع‌های مردمی، هیئات مدهبی، ذاکرین اهل بیت (ع) و مجموعه‌های فرهنگی اول با محور مقاومت و دوم بحث زندگی با آیه‌ها است.

وی اذعان کرد: محور کلی پیشنهاد شده با توجه به برهه موجود کشور و جهان اسلام مقاومت و اصول و نکات عاشورا در بحث محتوایی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: بحث بعدی در ماه رمضان زندگی با آیه‌ها بود که با همکاری تمام ادارات هر روز یک آیه تبلیغ و توضیح و مسابقه آن اجرا می‌شد که برکات خوبی هم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی تصریح کرد: در یک مسابقه پیامکی مرتبط با زندگی با آیه ها با همکاری صدا و سیمای استان ۸۰ هزار شرکت کننده  و در کل ۱۸۰ هزار نفر در سطح استات و در این ماه پیامک ارسال کرده بودند.

وی گفت: در انتها و در آزمون حفظ این مسابقه ۷۰ هزار نفر شرکت کردند و موفق به دریافت مدرک حفظ شدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: در محرم هم همین مسابقه محتوای، فرهنگی و عملیاتی با بهره‌گیری از آیات به کار رفته توسط امام حسین (ع) در طول مسیر عاشورا تفسیر تبیین و توضیح داده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی گفت: بحث مقاومت و چرای آن هم که امروز مردم غزه را می‌بینیم ایستادگی دارند در قبال رژیم صهیونیستی و با همکاری مردم محقق شده و اینکه احساسات افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده همگی از برکات مقاومت است.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی هم بیان کردند که مسئله اول امروز فلسطین است و دستور کار جهان هم بحث مقاومت آنها است و این مقاومت ماهیت چند لایه دارد و در هر لایه می‌توان چند بعد را جا داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: مقاومت را در هویت کلی جامعه ایرانی خلاصه کنیم ملت ایران ملت مقاومت است و ویژگی و شاخصه این مقاومت نیاز به کنکاش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی گفت: به برکات مقاومت زیاد پرداخته نشده و مردم نسبت به این مسئله مهم غفلت و کمتر آگاهی دارند و از نتایج این مقاومت باخبر نیستند.

وی ادامه داد: بستر محرم برای فراهم کردن زمینه معرفی این مقاومت ارزشمند است و می‌توان به آثار و برکات آن پرداخت. بحث استقلال و تمامیت ارضی، مقاومت و حتی شناخت ذات خبیث تمدن غرب را هویت محرم می‌تواند معرفی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: جنبه‌های مختلف با سیره امام حسین (ع) تشریح شود و ایده مقاومت با ساختن تمدن ایرانی و اسلامی، اقتصاد، زندگی اجتماعی، تولید بحث اقتصاد که مدنظر مقام معظم رهبری بوده در سال‌های اخیر پرداخته شود.

وی گفت: وجه اتصال با مکتب امام حسین (ع)  و اهل بیت (علیهم السلام) بیان نشده و مقاومت و نتیجه بخش بودن رنج‌ها و فشارهای که در اثر مقاومت در برابر هیمنه پوشالی استکبار و استعمار متحمل شدند باید روایت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: گاهی اگر از نزدیکی به قله باخبر شویم امیدوار می‌شویم و اگر مردم به اوج نزدیک باشند استحکام و استواری در حین آگاهی از برکات موجب ادامه راه می‌شود و عملیات محرم هم در تبلیغات باید تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام رازیانی در پایان افزود: تشکیل ستاد محرم و اجرای احسن ایده‌ها با محور مقاومت در فضاسازی شهری با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی با حضور در کف میدان عمل الزامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار