کد خبر: ۴۵۳۹

افتتاح نمایشگاه قفقاز سرزمین عالمان مجاهد شیعه در اردبیل

نمایشگاه قفقاز سرزمین عالمان مجاهد شیعه با حضور آیت الله حسینی خراسانی و مدیران استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی در اردبیل راه اندازی شد.
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

به گزارش سبلان ما ، بعد از ظهر امروز نمایشگاه قفقاز سرزمین عالمان مجاهد شیعه با حضور  آیت الله حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مدیران مراکز استانی حوزه هنری، سید حامد عاملی استاندار اردبیل، حجت الاسلام نوروزی مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل در نگارخانه خطایی مجموعه فرهنگی هنری شیخ صفی الدین اردبیلی افتتاح شد.

امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این مراسم، تکریم عالمان شیعه را از رسالت های حوزه هنری نام برد و گفت: انجام فعالیت های هنری در راستای تکریم عالمان و مجاهدان شیعه در طول تاریخ ایران اسلامی از جمله برنامه های اصلی حوزه هنری استان اردبیل است که با مشارکت نهاد های انقلابی در طول سال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه علمای شیعه نقش ماندگاری در حفظ و اعتلای اسلام در منطقه قفقاز دارند، گفت: مجاهدت های عالمان شیعه در حراست از اسلام در دوران استیلای کمونیست در جمهوری آذربایجان و قفقاز فراموش شدنی نیست.

رجبی در ادامه سخنان خود به نقش هنر در ترویج فرهنگ شیعه در منطقه قفقاز اشاره کرد و گفت: انعکاس  نوآوری ها و کارهای خلاقانه مردم مناطق حوزه قفقاز در حفظ و انتقال ارزش های دینی و اسلامی به نسل های خود به ویژه مناسبت های مذهبی شیعه در دوران شوروی سابق به زبان هنر از جمله کارهای ماندگاری است که حوزه هنر انقلاب اسلامی استان اردبیل در انجام آن پیش رو بوده است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار