کد خبر: ۵۵۹۸
با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، هیأت مذهبی و هنرمندان

تابلوی «گودی قتلگاه» اثر علیرضا خالقدادی در زاهدان رونمایی شد

آئین رونمایی از تابلوی نقاشی «گودی قتلگاه» اثر علیرضا خالقدادی، استاد پیشکسوت نقاشی، در زاهدان برگزار شد. یت‌الله محامی، نماینده، ولی فقیه، در این مراسم اظهار کرد: هنرمندان برای خلق یک اثر، اهدافی را برای خودشان تعیین می‌کنند و خلق یک اثر هنری می‌تواند به تعالی روح آنان کمک کند.
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

تابلوی «گودی قتلگاه» اثر علیرضا خالقدادی در زاهدان رونمایی شد

به گزارش نهضت، آئین رونمایی از تابلوی نقاشی گودی قتلگاه اثر علیرضا خالقدادی، استاد پیشکسوت نقاشی و چهره سال هنر انقلاب اسلامی، پنج‌شنبه سوم شهریورماه، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، هیئأت مذهبی و هنرمندان عرصه‌های مختلف در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

آیت‌الله محامی، نماینده ولی فقیه، در این مراسم اظهار کرد: هنرمندان برای خلق یک اثر، اهدافی را برای خودشان تعیین می‌کنند و خلق یک اثر هنری می‌تواند به تعالی روح آنان کمک کند.

وی ادامه داد: اگرصحنه کربلا را به یک تابلو تشبیه کنیم، بخش‌های مختلفی در این تابلو ترسیم می‌شود.

آیت‌الله محامی یادآور شد: درک ما از این مصیبت و واقعیت‌های کربلا بسیار کم است و قابل تصور برای همه ما نیست.

مصطفی سیاسر، رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی استان، نیز در این مراسم اظهار کرد: اثر هنری فاخر، نماینده عواطف و احساسات جامعه و گویای افق‌هایی است که آن جامعه در تخیل خویش دارد.

وی خاطرنشان کرد: استاد خالقدادی از چهره‌های برجسته هنر استان و کشور است که در سال ۹۸ به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان معرفی شده‌اند.

گفتنی است؛ علیرضا خالقدادی این اثر را بر اساس لحظه شهادت امام حسین (ع) خلق کرده‌اند.

مراسم رونمایی با برگزاری شعرخوانی، مداحی و اجرای نمایش کوتاه نخستین قیام توسط واحد نمایش حوزه هنری انقلاب‌اسلامی استان سیستان و بلوچستان به اتمام رسید و در پایان از علیرضا خالقدادی تقدیر به عمل آمد.

تابلوی «گودی قتلگاه» اثر علیرضا خالقدادی در زاهدان رونمایی شد

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار