کد خبر: ۶۱۵
با همکاری دانشگاه سوره در فرهنگستان هنر؛

نشست پایانی «همایش ملی آینده پژوهی و توسـعه پایدار» برگزار می‌شود

این همایش درصدد است با رویکرد کارآفرینی و مهارتی بتواند تصویر دقیق‌تری از سه حوزه آموزش هنر، معماری و فرهنگ و ارتباطات ارائه دهد.
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

نشست پایانی «همایش ملی آینده پژوهی و توسـعه پایدار» برگزار می‌شودبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه سوره با توجه به اهمیت موضوع «آینده‌پژوهی و آموزش پایدار» در ترسیم نقشه راه علمی- پژوهشی کشور، «همایش ملی آینده‌پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار» را طراحی و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگستان هنر، نهادهای معتبر علمی، مراکز دانشگاهی، پژوهشگاه‌های معتبر کشور برگزار می‌کند.

این همایش ملی و ISC، باهدف ارتقاء جایگاه آموزش عالی در سه حوزه آموزش هنر، معماری و فرهنگ و ارتباطات با رویکردهای نوین، حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و نیز دستیابی به‌نظام آموزشی کارآمد و پیشرو در ایران و حتی کشورهای منطقه، برگزار می‌شود. این همایش درصدد است که به بررسی جایگاه این رشته‌ها در آینده نظام آموزشی با رویکرد کارآفرینی و مهارتی بپردازد و بتواند تصویر دقیق‌تری از این سه حوزه در نظام آموزشی ارائه دهد.

با توجه به محورهای ۱۲ گانه همایش ملی آینده‌پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار، تا پیش از نشست اختتامیه، ۱۱ پیش نشست تخصصی با حضور استادان و شخصیت‌های علمی کشور در دانشگاه سوره برگزارشده است.

نشست پایانی و ارائه مقالات برگزیده همایش، ۲۴ آذر در محل سالن ایران فرهنگستان هنر و نیز به‌صورت برخط (سامانه آموزشی دانشگاه سوره) برگزار می‌شود.

در ابتدای این نشست، دکتر محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره و دکتر بهمن نامور مطلق، رئیس فرهنگستان هنر، به‌عنوان میزبان سخنرانی خواهند کرد.

در بخش نخست این اختتامیه جمعی از استادان دانشگاه، صاحب‌نظران و پژوهشگران به ارائه سخنرانی و تبیین آخرین دستاوردهای علمی خود می‌پردازند. دکتر محمدحسین مقدم با موضوع «آینده‌پژوهی»، دکتر غلامرضا ذاکر صالحی با محتوای «آموزش پایدار»، دکتر اکبر گلدسته با موضوع «معنای دانشگاه و آینده»، دکتر غلامرضا اسلامی نیز در خصوص «شکل‌گیری فضای زیست مطلوب در دنیای الکترونیک» سخنرانی می‌کنند.

در بخش دوم این نشست، پنج مقاله برگزیده از میان ۴۵ چکیده مقاله ارسال‌شده به دبیرخانه همایش، ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور اختتامیه همایش می‌توانند روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۶ به محل سالن ایران فرهنگستان هنر در خیابان ولیعصر (عج) بالاتر از خیابان طالقانی مراجعه کنند. همچنین این سخنرانی‌ها هم‌زمان به‌صورت مجازی در سامانه آموزشی دانشگاه سوره به آدرس https://sibad.soore.ac.ir/v/show/fhd2021 قابل‌مشاهده است.

ارسال نظر