کد خبر: ۶۳۳۳
فرزانه پزشکی ؛

بانوی فرهیخته‌ای که زود پر کشید، اما زیست مجاهدانه‌ای داشت

« فرزانه پزشکی»- سردبیر و کارگردان هنری برنامه‌های تلویزیونی- براثر سانحه تصادف جاده‌ای روز ششم مهر ۱۴۰۱ درگذشت، این خبری شوکه کننده بود که رسانه ها با اندوه و تاثر آن را منتشر کردند، با درگذشت او مسئولان فرهنگی بسیاری پیام تسلیت ارسال کرده و از وی به عنوان یک مجاهد فرهنگی به نیکی یاد کردند اما این فعال و مجاهد فرهنگی که بود ؟
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

بانوی فرهیخته‌ای که زود پر کشید، اما زیست مجاهدانه‌ای داشت

به گزارش پایگاه خبری نهضت، فرزانه پزشکی - سردبیر و کارگردان هنری برنامه‌های تلویزیونی - براثر سانحه تصادف جاده‌ای روز ششم مهر ۱۴۰۱ درگذشت. وی علاوه بر اینکه مدرس دانشگاه بود، بیشتر از یک دهه؛ سردبیری، کارگردانی و ایده پردازی بسیاری از برنامه‌های تلویزیون را نیز بر عهده داشت. او همچنین مسؤولیت اردو‌های راهیان نور و هیأت هنر، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، تدریس و ارتباط هدف‌مند با هنرمندان و اقشار مختلف جامعه را نیز در پرونده کاری خود داشت.                                                                                                               
حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی – رئیس سازمان تبلیغات اسلامی – طی پیامی درگذشت فرزانه پزشکی را تسلیت گفت و با اشاره به زندگی پربار این بانوی فرهیخته اظهار داشت: «عمر کوتاه، ولی پربرکت او مشحون از اهتمام و مجاهدت شبانه‌روزی برای تحکیم ارتباطات ولایی بین اهالی فرهنگ و هنر ایرانِ سرافراز بر پایۀ محبت و مساوات بود. خلوص، گمنامی و تأسی از سیره فاطمه زهرا سلام الله علیها، ارکان حرکت این بانوی حسینی خو و فاطمی روش است».                                                                                                                                              رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین اضافه کرده است: «ضروری است تا ثبت و روایت زیست مجاهدانۀ ایشان در دستور کار قرار گیرد تا برای دوست‌داران فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، چراغ و راه‌نما باشد».


همچنین محمد مهدی دادمان – رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی - با صدور پیامی، درگذشت این بانوی فرهیخته را تسلیت گفت و ابراز داشت: «حضور فعّال، خلاّق و اثرگذار زنده یاد فرزانه پزشکی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری با شور و دغدغه‌مندی مثال زدنی، از این بانو یک الگوی کم‌نظیر ساخت و از تکرار و عادت به دور بود و اغلب با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه همراه بود».

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ استمرار روحیهٔ جهادی و استقامت ایشان در کارها، با وجود داشتن سه فرزند را ارزشی دوچندان عنوان کرد و گفت: «چه حیف که این عنصر گرانقدر، زود از میان دلدادگان به انقلاب اسلامی پر کشید».

همچنین مژده لواسانی - مجری تلویزیون و همکار وی- در مورد این بانوی فرهیخته گفته است: «ما یک سردبیر و برنامه‌ساز ویژه، یک انسان باسواد را از دست دادیم. از مهمترین کار‌های او، برنامه «کاملا دخترونه» بود که سردبیر برنامه بود و شاهدم که چقدر برای دختران این کشور تلاش کرد که حرفشان را مطرح کنند».

لواسانی اضافه کرد: «خاطرم هست آن زمان فرزند دومش به دنیا آمده بود و باز هم سر برنامه می‌آمد ،حتی بعد از چند هفته کودکش را هم سر برنامه می‌آورد و او با برنامه بزرگ شد».

وی با اشاره به دیگر خصوصیات زنده یاد فرزانه پزشکی اظهار داشت: «واقعاً یک کوه را در سازمان از دست دادیم او مثل خواهر برای ما بود و زن شریف، بی ادعا و بسیار اخلاق مدار بود. این درحالی است که وی برای هر برنامه‌ای با جان و دل وقت می‌گذشت و اصلاً برایش مهم نبود نامش مطرح باشد یا نه. حتی تاکید می‌کرد اسمی از او نیاید و به همین منظور، برنامه‌های زیادی ساخت بدون اینکه اسمی از او باشد».

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار