کد خبر: ۶۵۹۰
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد:

اختتامیه کنگره ملی شعر وحدت اسلامی ۲۴ مهرماه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیفایی گفت: مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر وحدت اسلامی با حضور شاعران و ادیبان و علمای شیعه و سنی روز ۲۴ مهرماه سال جاری در محل تالار وحت تهران برگزار خواهد شد.
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آثار دریافت شده به دبیرخانه کنگره ملی شعر وحدت اسلامی در دست بررسی توسط هیئات داوران است و ان شاء الله در روز ۲۴ مهرماه آثار برتر به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی به موضوعات و محور‌های این کنگره اشاره کرد و گفت: وحدت اسلامی و قرآن کریم، وحدت اسلامی و سیره و سخن معصومان (ع)، وحدت اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، وحدت اسلامی در اندیشه امت واحده و اخوت و برادری دینی، وحدت اسلامی و سخنان دانشمندانی، چون سید جمال‌الدین اسدآبادی، اقبال لاهوری، علامه کاشف‌الغطاء و ...، وحدت اسلامی و مبارزه با تفرقه افکنی و ستیزه جویی و هتک مقدسات مذاهب اسلامی، وحدت اسلامی و آثار و پیامد‌های مبارک آن در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، وحدت اسلامی در همزیستی مسالمت‌آمیز خانواده‌های متشکل از اهل سنت و تسیع، وحدت اسلامی و هویت ملی ایرانی از موضوعات و محور‌های این کنگره خواهند بود.

حجت‌الاسلام سیفایی همچنین در ادامه افزود: قالب‌های آثار این دوره از کنگره شعر وحدت اسلامی شعرکلاسیک (قصیده، غزل، مثنوی، قطعه، چهارپاره، مسمط، رباعی، دوبیتی و غیره)؛ شعر نیمایی و آزاد؛ ترانه، سرود و نوحه‌های حماسی؛ شعر کودک و نوجوان؛ شعر کوتاه (کوتاه‌نوشت، طرح، سه‌گانه و ...) خواهد بود.

وی به جوایز این کنگره اشاره کرد و گفت: به ۱۲ اثر برگزیده به انتخاب هیئت داوران هرکدام مبلغ ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. همچنین به یک اثر که در قالب کتاب (مجموعه شعر وحدت) عرضه شود به انتخاب هیئت داوران مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: با توجه به این که مهلت ارسال آثار تا روز ۱۳ مهرماه تمدید شده بود هم اکنون آثار دریافت شده در دست بررسی توسط هیئات داوران است و ان شاء الله در روز ۲۴ مهرماه آثار برتر به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

اختتامیه کنگره ملی شعر وحدت اسلامی ۲۴ مهرماه برگزار می‌شود

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار