کد خبر: ۶۷۸۷

تصویری زیبا از برادری شیعه و سنی درجزیره شمالی بوشهر+ فیلم

در جزیره شمالی بوشهر، وقتی امام جماعت اهل سنت و شیعه درکنار هم گره ازکار مردم باز می‌کنند تصویری زیبا خلق می‌کنند.
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حمزه کردی ۱۲ سالی است که امام جمعه و امام جماعت اهل سنت جزیزه شمالی بخش ریگ شهرستان گناوه استان بوشهر است.این روز‌ها رفاقت حمزه کردی و حجت‌الاسلام بستانی امام جماعت شیعه جزیره زبانزد عام و خاص شده است.

حرف از برادری و ارتباط شیخ حمزه کردی با حاج آقا بستانی که می‌شود، او در این باره می‌گوید: از مدت‌ها قبل ارتباط خوبی با حاج آقا بستانی داشتم؛ و این بیانگر وحدتی است که در جزیره بین شیعه وسنی  مشاهده  ‌می‌شود.

وی در ادامه گفت: باور اهل تسنن به محبت به اهل بیت (ع) بسیاراست. محبت به اهل بیت (ع) سنت عقیده و ایمان اهل سنت است.

 

تعداد بازدید : 71

اهل تسنن همواره در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و انقلابی همیشه حضور یافته و درطول سال برنامه‌های باشکوهی اجرا می‌کنند. مردم اهل سنت این منطقه همدل و متحد و قدردان نعمات بیکران الهی هستند.

شیخ کردی گفت: با وجود این که بیش از ۱۴۰۰ سال از بعثت  پیامبر اعظم (ص) می‌گذرد، اما شاهد هستیم ملل مسلمان جهان به‌محض این که توهین و جسارتی ازسوی برخی افراد نادان به فرستاده خدا و ائمه اطهار (ع) شد، چه اندازه بیقرار و ناراحت شدند.

وی با بیان این که اهل سنت استان بوشهر و این منطقه به هیچ گروه خاصی وابسته و آنان را حمایت نمی‌کنند، افزود: اهل تسنن کشور معتقد به نظام اسلامی هستند و از رهبرمعظم انقلاب که عالم و فرزانه و از اولاد رسول الله (ص) است، پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

وی گفت: اهل سنت در کنار شیعیان مفتخرند درکشوری زندگی می‌کنند که از امن‌ترین کشور‌های جهان است و محکم و استوار از آرمان‌های امام راحل و مرزوبوم کشور همچون هشت سال دفاع مقدس دفاع و محفاظت می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت روستای جزیره شمالی گفت: اهل سنت در هرنقطه‌ای از جهان ببیند خون مظلومی چه مسلمان و غیرمسلمان ریخته شود آن را محکوم کرده و مردود می‌دانند.

وی با محکوم کردن مسلمان کشی ازسوی کسانی که ادعای مسلمانی دارند، گفت: به دشمنان مسلمین جهان تذکر می‌دهیم که دست از کشتن مردم مظلوم بردارند وگرنه گرفتار عذاب الهی همانند مانند فرعون‌ها و آریل شارون که قاتل هزاران بیگناه است خواهندشد.

دهیار روستای جزیره شمالی گفت: وحدت و همدلی و برادری در میان سنی و شیعه  این منطقه زبانزد عام و خاص است.

سیاوش حائری افزود: جامعه اهل سنت، فرقه جعلی وهابیت راعاملان فتنه بین مسلمانان می‌دانند و آن فرقه را قبول ندارند.

وی افزود: به برکت نظام و انقلاب کار‌های بسیار بزرگ و ارزشمندی برای مردم این منطقه شده، اما باتوجه به گذشت زمان توقعات مردم نیز بالارفته که امیدواریم مسوولان در این زمینه تدابیری اتخاذ و تحول ایجاد کنند.

وی گفت: این روستا قابلیت‌های زیادی داشته که در زمینه اشتغال و مهاجرت پذیری برتر ویکی ازبهترین روستاهای  کشور برای گردشگران است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار