کد خبر: ۷۱۶۰
نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان اردبیل خبرداد:

فعالیت 1860 مداح در اردبیل/ 138 پیر غلام اردبیلی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان اردبیل در سخنانی به فعالیت 1860 مداح در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: 138 نفر از مداحان اردبیلی تحت پوشش بیمه بنیاد دعبل خزاعی قرار گرفتند مداحان و پیرغلامان حسینی عمر و وقتشان را برای مردم و خدمت در آستان اباعبدالله الحسین (ع) صرف کردند و امروز در سنین کهنسالی، نیازمند خدمات درمانی و حمایتی هستند.
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حمید بهرامی در سفر به استان اردبیل طی جلسه هم اندیشی «مجمع خیرین و معتمدین استان اردبیل» که در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: بنیاد دعبل خزائی با هدف ساماندهی و حمایت از فعالیت مداحان تشکیل شده و در امور بیمه مداحان گام های موثری برداشته است.

مدیر عامل بیناد دعبل خزاعی با اشاره به اینکه دستگاه اباعبدالله (ع) دستگاه دستگیری از نیازمندان است، گفت: گاه پیر غلامانی داریم که در دوران زندگی خود اهل کار خیر و کمک بوده‌اند ولی امروز در گیر پیچ و خم زندگی شده‌ و باید با حفظ عزت، احترام و کرامت جایگاه مداحی، به حمایت از آنان بپردازیم.

وی یادآور شد: مداحان و پیر غلامان حسینی به واسطه نورانیت و تجربه و درس گرفتن از محضر امام حسین (ع) نکات آموزنده‌ای دارند که می‌تواند بسیاری از توطئه ها و تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی کنند.

بهرامی با تأکید بر اینکه در سفرهای به استان‌ها در راستای جهاد تبیین باید به شبهات نیز پاسخ دهیم، افزود: پاسخ دادن به این سوالات خود بخشی از جهاد تبیین است.

مدیر عامل بیناد دعبل خزاعی بر ضرورت مشارکت خیرین در حمایت از فعالان فرهنگی تاکید کرد و گفت: بنیاد دعبل خزاعی برای ارائه خدمات بیشتر و حمایت از تعداد بیشتر از مداحان در امر بیمه و خدمات درمانی، نیازمند مشارکت خیرین است تا بتواند عموم مداحان را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

مداحی از استان دارالارشاد اردبیل به کشور معرفی شده است

در ادامه سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل در سخنانی بر اهمیت مداحی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اردبیل پایتخت حسینی و خاستگاه مداحان شاخص کشوری و بین المللی است که در ترویج فرهنگ حسینی نقش موثری ایفا کرده اند.

وی مداحی و تلاش برای اعتلای نام سیدالشهداء و ائمه معصومین (ع) در جامعه را برترین کار فرهنگی برشمرد و گفت: فعالیت در هیئت های مذهبی کم هزینه ترین و در عین حال موثرترین فعالیت در تربیت دینی جامعه است که در مقایسه با دیگر فعالیت های فرهنگی، بازخورد مناسبی در اصلاح امور تربیتی در بین نسل جوان دارد.

اعتماد تشکیل صندوق بیمه اجتماعی توسط دولت را حمایت از اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: بنا به ظرفیت محدود بنیاد دعبل خزاعی در امربیمه، مداحان و شعرای حسینی می توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی و پرداخت هزینه اندک، از خدمات درمانی و بازنشستگی بهره مند شوند.

فعالیت 1860 مداح در اردبیل/ 138 نفر مداح تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

در این جلسه حسن فتحی نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان اردبیل نیز در سخنانی به فعالیت 1860 مداح در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل تعداد 1860 مداح فعالیت می کنند که از این تعداد 560 نفر شاغل هستند بوده و بقیه صرفا به عنوان مداح فعالیت می کنند.

وی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 138 نفر از مداحان اردبیلی در بنیاد دعبل خزاعی خبر داد و گفت: مداحان و پیرغلامان حسینی عمر و وقتشان را برای مردم و خدمت در آستان اباعبدالله الحسین (ع) گذاشتند در سنین کهنسالی، نیازمند خدمات درمانی و حمایتی هستند، ولی بسیاری از آنان هیچ خدمات بیمه ای و درمانی نداشته و در زمینه درمان، دچار مشکلات جدی می شوند.

فتحی تاکید کرد: ما در موضوع بیمه، محدودیت هایی داریم  که برخی از پیرغلامان را متأسفانه نمی توانیم بیمه کنیم، اما از دولت جدید انتظار داریم که در این موضوع به ما کمک کند، خصوصاً درباره موضوع پیرغلامان بالای ۵۰ سال که ما به خاطر محدویت های ضوابط سازمان تامین اجتماعی نمی توانیم این عزیزان را بیمه کنیم. از دولت جدید خواستاریم نه صرفاً برای پیرغلامان بلکه برای تمام اقشار این مشکل بیمه سنین بالای ۵۰ سال را مرتفع کند تا در شرایط سخت معیشتی، کمک و حمایتی برای آنان باشد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار