کد خبر: ۸۶۴۹
با هدف هم‌عهدی خادمین مهرواره محله همدل ۲

سلسله نشست‌های ملی شهید عجمیان به کار خود پایان داد

سلسله نشست شهید عجمیان از۳۰ بهمن ماه آغاز و تا هفته اول اسفند ماه ادامه پیدا کرد که در این نشست‌ها از هر استان ۱۴ نماینده حضور داشتند و در مجموع، بنیاد هدایت میزبان بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان مهرواره محله همدل بود.  
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست «هم‌عهدی خادمین مهرواره محله همدل ۲» مزین به نام شهید عجمیان در سه دوره دو روزه با حضور معاونان فرهنگی، رؤسای دارلقرآن، کارشناسان تشکل و مجمع کاننون فرهنگی تبلیغی، مسئولان و دبیر شورای هیئت، امور بانوان، مسئولان ستاد نهضت و راهبری دختران، امور مبلغین ئ مبلغات، امور فرق و ادیان و مدیر بنیاد جوان ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های سراسر کشور در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد. 

سلسله نشست شهید عجمیان از۳۰ بهمن ماه آغاز و تا هفته اول اسفند ماه ادامه پیدا کرد که در این نشست‌ها از هر استان ۱۴ نماینده حضور داشتند و در مجموع، بنیاد هدایت میزبان بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان مهرواره محله همدل بود. 


تبیین مهرواره محله همدل، تبیین چگونگی برنامه ریزی برای عملیاتی کردن مهرواره در استان‌ها و هم افزایی کارگروه‌ها با استفاده از نظرات دیگر استان‌ها بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این نشست بود.


همچنین در این نشست روایت دیدار رئیس و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب و انتظارات ایشان از سازمان تبیین شد. بیان گزارش عملکرد کارگروه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر مهرواره محله همدل و برگزاری نشست‌های تخصصی در مرکز بنیاد هدایت قم و مسجد مقدس جمکران از برنامه‌های مشترک هر سه دوره این نشست بود. 


افتتاحیه نخستین نشست «هم عهدی خادمین محله همدل» با سخنرانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ارائه برنامه‌های مهرواره همدل همراه بود. 


در ابتدای این نشست حجت الاسلام روحانی مسئول عملیات معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از انجام بحث و بررسی‌های لازم با استان‌ها و سایر مجموعه‌های مرتبط برای برگزاری هرچه بهتر مهرواره محله همدل خبر داد.‌


می‌خواهیم در محله همدل یک قدم به ظهور نزدیک‌تر شویم
و در ادامه نشست حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری مهرواره محله همدل ۲ اظهار داشت: ما در این مهرواه تلاش می‌کنیم یک قدم بیشتر دل‌های مؤمنین را به هم نزدیک کنیم تا اثبات کنیم وقتی مؤمنین کنار هم قرار گیرند می‌توانند ایمان‌ها را قوی‌تر کنند و یک قدم به ظهور نزدیک‌تر شوند.


وی خطاب به خادمین مهرواره محله همدل گفت: اگر ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی با سایر ظرفیت‌های اجتماعی گره بخورد، آثار و نتایج فراوانی را به همراه خواهد داشت.


کارکرد مهرواره محله همدل ۲
حجت الاسلام محمد پشم فروش مسئول دفتر عملیات‌های بنیاد هدایت نیز در این نشست به ارائه برنامه‌های مهرواره محله همدل پرداخت و گفت: این مهرواره دو کارکرد دارد؛ حل مسئله و روایت حل مسئله و ما به دنبال این هستیم که مردم را پای کار حل مسائل بیاوریم.


مسئول عملیات بنیاد هدایت دبیر مهرواره محله همدل۲، به تشریح روایت حل مسئله پرداخت و گفت: جوانان دهه هشتادی ظرفیت بسیار بالایی برای این روایت گری و رسانه‌ای کردن این حل مسئله‌ها دارند و امامان می‌توانند از این ظرفیت به خوبی بهره گیرند.


حجت الاسلام پشم فروش با بیان این که این مهرواره شعارش «لبخند بسازیم» است، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که رزمایش بزرگ یکصد هزار لبخند سازی در این عرصه رقم بخورد و این اتفاق باعث می‌شود تا لبخند رضایت بر لب‌های مبارک، ولی جامعه بنشیند.


دوره نخست نشست شهید عجمیان در نوبت بعد از ظهر نیز با برگزاری نشست‌های تخصصی ۷ گروه در مرکز بنیاد هدایت قم و مسجد مقدس جمکران ادامه پیدا کرد و دومین روز از نخستین نشست هم عهدی خادمین مهرواره محله همدل نیز با برگزاری نشست‌های استانی همراه بود.


مهرواره محله همدل؛ اسم رمز تقویت پیوند‌های اجتماعی
حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت نیز سخنران دیگر این نشست بود که اظهار داشت: نباید به مهرواره محله همدل صرفا به دید یک عملیات و طرح نگاه شود؛ بلکه این مهرواره یک اسم رمز است برای ایجاد درهم تنیدگی اجتماعی؛ چراکه در نظام ولایی کار دستگاه ولایت گره زدن بین مردم و ایجاد اتحاد بین آن‌هاست.


حجت الاسلام محلاتی تقویت پیوند‌های اجتماعی را لازمه حرکت در مسیر تمدن سازی دانست و ابراز داشت: ما در گام دوم انقلاب هستیم و باید برای تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم تا با تمدن سازی نوین اسلامی به ظهور امام زمان (عج) و طلوع خورشید عظمی برسیم.


معاون راهبری بنیاد هدایت همچنین خاطرنشان کرد: در این مهرواره نباید در کار‌های ظاهری متوقف شد و از اصل هدف که برپایی اخوت و مقدمه سازی ظهور است غافل شد. 


باید در مسیر اقامه حق و ولایت الله، حرکت کنیم/ تلاش کنیم حرف رهبر انقلاب در مورد جهاد تبیین تکثیر شود

دومین نشست «هم‌عهدی خادمین مهرواره محله همدل» نیز با حضور بیش از ۱۳۰ نفر از معاونین فرهنگی و کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی ۱۰ استان با سخنرانی حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت همراه بود.


حجت الاسلام میرمحمدیان در این نشست اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که جامعه ولایی داشته باشیم و مهم‌ترین جنبه آن این است که در جامعه پیوند‌های اجتماعی برقرار باشد و انسان‌ها غم همدیگر را بخورند، برای هم دل بسوزانند و دیگران را بر خود ترجیح دهند. 


وی با اشاره به برگزاری مهرواره محله همدل ۲، گفت: مسئله ما پیاده سازی یک طرح در بازه زمانی مشخص نیست، این مسئله‌ای است که باید در جامعه جریان پیدا کند. ما باید در مسیر اقامه حق و ولایت الله، حرکت کنیم و باید تلاش کنیم حرف رهبر انقلاب در مورد جهاد تبیین تکثیر شود.


مدیرعامل بنیاد هدایت همچنین تصریح کرد: رهبر انقلاب در مورد مردم و مسئولان و کشور‌های همسایه می‌فرماید همدلی یک راهبرد است؛ مهم نیست این مهرواره نامش «محله همدل» باشد یا نه بلکه مهم این است که این همدلی تقویت شود.


پیشنهادات مطرح شده در کارگروه‌های تخصصی
در دومین دوره نشست حجت الاسلام روحانی مسئول عملیات سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام پشم فروش مسئول عملیات بنیاد هدایت نیز به بیان برنامه‌های مهرواره محله همدل پرداختند. 


این نشست در نوبت بعد از ظهر نیز با برگزاری نشست‌های تخصصی ۷ گروه در مرکز بنیاد هدایت قم و مسجد مقدس جمکران ادامه پیدا کرد.


اختتامیه دومین دوره نشست شهید عجمیان، با ارائه برنامه‌های استان‌ها همراه بود که در این بخش حجت الاسلام روحانی مسئول عملیات‌های سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام محلاتی معاونت راهبری بنیاد هدایت به داوری و ارائه ایده‌های مطرح شده پرداختند و برخی از کارشناسان و معاونین فرهنگی استان‌ها نیز گزارش عملکرد و پیشنهادات و راهکار‌های خود را در زمینه برگزاری هرچه مطلوب‌تر مهرواره محله همدل ارائه کردند.


همکاری رسانه‌ای با جشنواره حبیب، ایجاد کارگروه فضای مجازی، تشکیل بسیج رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای محلات و کانال‌های محلی و ارتباط با مؤسسات و بانک‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های اشتغالزایی در راستای هم افزایی با نهاد‌ها از جمله مطالبی بود که معاونین فرهنگی و کارشناسان پیشنهاد دادند. 


سومین نشست «هم‌عهدی خادمین مهرواره محله همدل» نیز با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از معاونان فرهنگی و کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی ۱۰ استان برگزار شد که در نوبت بعد از ظهر روز افتتاحیه این نشست همچون دو دوره قبلی، نشست‌های تخصصی ۷ گروه در مرکز بنیاد هدایت قم و مسجد مقدس جمکران برگزار شد. 


اختتامیه سومین نشست «هم‌عهدی خادمین مهرواره محله همدل» نیز با برگزاری نشست‌های استانی و ارائه‌های برنامه‌های استان‌ها غاز شد و سخنرانی مسئول ستاد عملیات سازمان تبلیغات اسلامی و معاون راهبری بنیاد هدایت از دیگر برنامه‌های این نشست بود. 


در این برنامه معاونان فرهنگی و کارشناسان تعدادی از استان‌ها به ارائه بخشی از برنامه‌ها و ظرفیت‌های استان خود در برگزاری هر چه بهتر مهرواره محله همدل ۲، پرداختند که همکاری با مجموعه‌های فرهنگی و برگزاری نشست خبری با فعالان رسانه‌ای، پخش برنامه‌های رادیویی محله همدل، استفاده از ظرفیت‌های مهرواره محله همدل ۱، بهره گیری از ظرفیت معاونت اجتماعی استانداری، استفاده از رسانه‌های هم افزا در استان و بهره گیری از ظرفیت شبکه استانی، هماهنگی با پایگاه‌های مقاومت و ظرفیت دهیاران در کنار استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ارتباط با مدیریت حوزه‌های علمیه و هماهنگی با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و راه اندازی قرارگاه رسانه محله همدل بخشی از پیشنهادات مسئولان و عوامل سازمان‌های تبلیغات استان‌های مختلف در سومین دوره این نشست بود. 


گفتنی است، از مهم‌ترین برنامه‌های هر سه دوره این سلسله نشست‌ها بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز و هم عهدی خادمین مهرواره محله همدل برای ایجاد اخوت و حرکت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و مقدمه سازی ظهور بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار