کد خبر: ۹۴۷۸
بانوان هنرمند با خلق آثار هنری یاد و خاطره شهید الداغی را زنده کردند

مردی از دیار سربداران که «شهید غیرت» نام گرفت

بانوان هنرمند استان‌های سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی با حضور در محل شهادت شهید حمیدرضا الداغی (شهید غیرت)، با هنر خود از رشادت این شهید عزیز قدردانی کردند.
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

مردی از دیار سربداران که « شهید غیرت» نام گرفت


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در شامگاه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ هنگامی که سکوت خیابان «ابوریحان» سبزوار توسط صدای دختر نوجوانی شکسته می‌شود و آن دختر در حلقه محاصره چند جوان نا اهل قرار می‌گیرد ؛ حمیدرضا الداغی که به دنبال دخترش به خیابان آمده بود تا او را از کلاس به خانه برساند، غیرتش اجازه نمی‌دهد و به طرف پسر‌ها می‌ رود اما آن دو پسر امانش نمی دهند و از پشت و روبرو ضربات چاقو را بر بدنش فرود می‌آورند. پیراهن حمیدرضا غرق خون می‌شود. اما هنوز دست بردار نیست. اجازه نمی‌دهد ضربات ناجوانمردانه زانویش را خم کند. به جدال با ۲ جوان شرور ادامه می‌دهد در حالی که می‌توانست با دیدن چاقو ، جانش را بگیرد و از مهلکه بگریزد اما ایستاد؛ مثل پهلوانانی که در قصه‌ها خوانده‌ایم، مثل بسیاری از جوانمردان این مرزو بوم مردانه ایستاد تا بعد‌ها در تاریخ بنویسند مردی از دیار سربداران جانش را پای غیرت داد.

هم اکنون قریب به دو هفته‌ای است که از آن شب تلخ می‌گذرد و نام حمید رضا این روز‌ها بلند آوازه تر شده است، اما در این میان نیز ، هنرمندان کشور هم بیکار ننشسته اند و جمعی از بانوان هنرمند از سه استان گرد هم آمده‌اند تا با خلق آثار هنری نام این شهید را جاودانه کنند. «اکرم صدیقی» رئیس حوزه هنری خراسان شمالی که رویداد هنری «شهید غیرت» به پیشنهاد او برگزار شده با بیان اینکه بعد از اتفاقی که در سبزوار افتاد و حمید رضا الداغی به شهادت رسید هنرمندان زیادی تلاش کردند با خلق اثری هنری نام این شهید را زنده کنند، گفت: نام شهید غیرت برازنده این شهید است. شهیدی که از حوادث و اتفاقات اجتماعی بی‌تفاوت نگذشت. بعد از اینکه این پیشنهاد مطرح شد، هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنری از سه استان خراسان رضوی، شمالی و سمنان اعلام آمادگی کردند و دوستان حسینیه هنر سبزوار نیز به میدان آمدند تا هرچه بهتر این رویداد برگزار شود و در روز ۱۷ اردیبهشت این ورکشاپ با حضور بیش از ۳۰ بانوی هنرمند برگزار شد. بانوان هنرمند از این سه استان با خلق آثار هنری، یاد و خاطره این شهید جوانمرد را زنده نگه داشتند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار