مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

تحقق جهاد تبیین نیازمند گام‌های عملیاتی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تحقق جهاد تبیین نیازمند گام‌های عملیاتی در محور‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام  سید محمود حسینی در جلسه کارگروه علمی قرارگاه جهاد تبیین اظهار داشت: امیدواریم با همکاری دانشگاه تبریز در قالب این کارگروه علمی قدمی عملی برای اجابت فریضه‌ای برداریم که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهاد تبیین مطرح شده است.

وی افزود: هر چند راه اندازی قرارگاه جهاد تبیین از سوی سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف طرح شده، اما مهمترین رویکرد در این خصوص تبیین خود مفهوم جهاد تبیین بوده، رویکرد ما در تشکیل قرارگاه جهاد تبیین اداره کل تبلیغات اسلامی تعیین گام‌های عملیاتی و انجام کار و گردآوری اطلاعات لازم در محور‌های مورد تاکید رهبری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به راه اندازی این قرارگاه با هماهنگی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: مردمی سازی این حرکت و شبکه سازی در قرارگاه جهاد تبیین برای ارایه محتوا و اطلاعات تولید شده به جامعه مهمترین رویکرد این قرارگاه است که متشکل از ۱۳ کارگروه تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به لزوم ارائه اطلاعات دقیق و بروز نیازمند پشتیبانی قرارگاه از سوی دانشگاه تبریز در قالب کارگروه علمی هستیم.

وی با تاکید بر نقش این کارگروه در تولید و ارائه علمی و متقن محتوا به جامعه گفت: با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری ۱۲ محور برای جهاد تبیین استخراج کرده ایم که شامل آرمان ها، اصول و مبانی انقلاب اسلامی، مقابله با تطهیر چهره رژیم پهلوی، ارائه تصویر واقعی از دنیا و نمایان کردن چهره بزک شده غرب، دشمن شناسی با محوریت آمریکا و نقش آفرینی انگلیس و دیگر عوامل غرب، دستاورد‌های نظام، ریشه مشکلات، امیدآفرینی، اعتقادات بنیادین (توحید، معاد، انتظار فرج، توکل و امید)، حجاب و عفاف و حقوق بانوان، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرزندآوری و ازدیاد نفس و سواد رسانه‌ای می‌شود.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان شد: با هماهنگی صورت گرفته با نماینده، ولی فقیه در استان و با توجه به شبکه سازی و احصاء موارد صورت گرفته از طریق کارگروه‌های قرارگاه جهاد تبیین آذربایجان شرقی، به صورت هفتگی یک موضوع در خطبه‌های نماز جمعه طرح و پس از آن محتوای تولید شده در این زمینه به صورت شبکه‌ای در طول هفته و پس از ایراد خطبه‌های نماز جمعه در سطح جامعه بازنشر خواهد شد تا گامی عملیاتی و به دور از اقدامات تشریفاتی در مسیر تحقق جهاد تبیین و محور‌های مشخص شده برداریم.

معاون فرهنگی دانشگاه تبریز نیز در این نشست با تاکید بر لزوم درک چرایی طرح موضوع جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری گفت: برای تحقق اهداف جهاد تبیین باید از عواملی استفاده کرد که اهل دنیا و جاهل نیستند و باید عالمان و افراد متخصص  و کارشناسی را بکار گرفت که ضمن برخورداری از بصیرت لازم، از آلودگی‌های روحی نیز به دور باشند.

حجت الاسلام سعید علیزاده تصریح کرد: در برهه‌های حساسی مانند دوران دفاع مقدس درصد و جمع محدودی از کل جامعه حضور داشتند و حماسه‌ها را نیز همین جمع‌های قلیل، اما شجاع خلق کردند و در عرصه جهاد تبیین نیز باید از چنین افرادی بهره گرفت.

وی اظهار داشت: البته نباید انتظار داشت که همه افراد و اقشار در این میدان حضور داشته باشند، اما با توجه به وسعت و گستره میدان عمل در زمینه جهاد تبیین باید محتوایی مناسب برای اقشار و افراد از طیف‌ها و سلایق مختلف تولید شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تبریز تاکید کرد: نکته مهم در جهاد تبیین این است که کار‌ها نباید به سمت گزارش دهی و اقدامات بروکراتیک برود بلکه اثرسنجی اقدامات مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه اعضای کارگروه علمی قرارگاه جهاد تبیین آذربایجان شرقی  نکته نظرات خود را برای تحقق هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای این قرارگاه و اثرگذاری اقدامات آن در سطح جامعه ارائه کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار