همزمان با میلاد امام علی (ع)

از خدمات حاج غلامعلی سماواتی تقدیر شد

همزمان با میلاد امام علی (ع)

از خدمات حاج غلامعلی سماواتی تقدیر شد

گردهمایی ستایشگران همدان از حاج غلامعلی سماواتی از پیرغلامان اهل بیت (ع)، تقدیر شد.

از خدمات حاج غلامعلی سماواتی تقدیر شد

از خدمات حاج غلامعلی سماواتی تقدیر شداز خدمات حاج غلامعلی سماواتی تقدیر شداز خدمات حاج غلامعلی سماواتی تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در حاشیه گردهمایی سومين همايش بزرگ ستايشگران اهل بيت عليه السلام باحضور مداحان و ذاكران و جمعی از پیرغلامان، آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، دکتر قاسمی فرزاد استاندار همدان، حجت الاسلام ارتقایی مدیرکل تبلیغات اسلامی و چندی از مدیران دستگاههای اجرایی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام در سالن همایش های غدیر برگزار شد، از حاج غلامعلی سماواتی از پیرغلامان اهل بیت(ع)، تقدیر شد.

حاج غلامعلی سماواتی پدر حاج مهدی سماواتی، اهل همدان از یاران آیت الله آخوند(ره) و مرحوم آیت الله دامغانی است که سال‌هاست به تربیت مادحین می‌پردازد.

حاج غلامعلی سماواتی حاج غلامعلی سماواتی پیرغلامی که واقعا در غلامی اهل بیت (ع) محاسنش سفید شده و این روزها ثمرات زحماتش، یعنی فرزندانش در هیأت‌های مذهبی جریان سازند.

سماواتی میان روضه‌خوانان و ذاکران اباعبدالله علیه السلام جایگاه ویژه‌ای دارد و بزرگ و کوچک برای او احترام قائلند. بیراه نیست اگر بگوییم خیلی‌ها آرزو دارند روزی به اخلاص و صداقتی که او دارد برسند. حاج غلامعلی سماواتی درباره ویژگی‌های مداح خوب می‌گوید: «خود من هنوز مشغول یادگیری و کسب فیض از بزرگ‌ترها هستم و اگر چیزی می‌گویم برای این است که تجربه‌ام را در اختیار جوانان قرار دهم. وگرنه همه مداحان برای من محترم و گرامی ‌هستند. مهم‌تر از همه این است که مداح بد‌دهن نباشد، حق‌الناس به گردن نداشته باشد و روزی‌اش حلال باشد چرا‌که همه اینها موچب می‌شود كه نوای مداح سوز داشته باشد و از مستمع اشک بگیرد.»

او درباره سفارش همیشگی‌اش به مداحان جوان می‌‌گويد: «همیشه گفته‌ام وقت روضه‌خوانی و مداحی فکر کنید که اهل بیت‌ در جلسه نشسته‌اند و جوری نفس بزنید تا شرمنده نشوید. البته با توجه به روایت معصوم که فرموده: «جایی که نام اهل بیت باشد ما حضور داریم». ان‌شاءالله که همین اتفاق هم می‌افتد.»

1402/11/06

تعداد بازدید: 4

T

T