حجت الاسلام پور آرین خبر داد:

رشد ۱۱۳ درصدی معتکفین در قزوین

حجت الاسلام پور آرین خبر داد:

رشد ۱۱۳ درصدی معتکفین در قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: در مراسم اعتکاف امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر حضور داشتند که گویای رشد ۱۱۳ درصدی معتکفین در استان قزوین است.

رشد ۱۱۳ درصدی معتکفین در قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اعتکاف در استان قزوین اظهار کرد: منظره زیبا و معطری از حضور جمع کثیری از نوجوانان و جوانان به نمایش گذاشته شد و این برخلاف سیره متعارف جوانان دنیا بود که در این سن مشغول گذران زندگی و تمایلات نفسانی هستند.

وی افزود: این نوجوانان به دور از تمایلات نفسانی در ایام اعتکاف رجبیه روزه گرفته و شب و روز خود را برای شنیدن معارف الهی و احکام خداوند گذاشتند و این حضور از برکات انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد: جمعیت متراکمی از مردم به خصوص نوجوانان و جوانان به مدت در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند و شاهد رشد بیش از دوبرابری معتکفین به نسبت سال قبل بودیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند، ادامه داد: در مراسم اعتکاف امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر حضور داشتند که گویای رشد ۱۱۳ درصدی معتکفین در استان قزوین است.

حجت‌الاسلام پورآرین با بیان اینکه این حضور نشانگر عمق معنویت مردم استان قزوین است، تاکید کرد: روحیات معنوی در شهر و استان قزوین در حال تعمیق است و بارقه‌هایی از این تعمیق معنویت را در مراسم معنوی اعتکاف امسال دیدیم.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در ۸۰ مسجد استان قزوین برگزار شد عنوان کرد: این حضور نشان دهنده این است که برخلاف آنچه برخی تصویر می‌کنند و تلاش می‌کنند به استناد رفتار افراد معدودی جوانان را دین گریز نشان دهند عمق معنوی نوجوانان و جوانان در جامعه رو به رشد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: با این همه عوامل مخربی که در فضای حقیقی و مجازی وجود دارد نسل نوجوان و جوان در مراسم دینی و اعتقادی پر رنگ‌تر و پرمعناتر حضور پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: نه تنها در ایام اعتکاف بلکه در دیگر مناسبت‌های مذهبی نیز این حضور درخشان را شاهد هستیم و این بر خلاف تصاویری است که استکبار و دشمنان داخلی و خارجی از نسل نوجوان و جوان ما نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام پورآرین تصریح کرد: در عرصه معنویات دشمن به دنبال این است که مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را دور افتاده از معنویت نشان دهد، اما مساجد و هیئت‌های مذهبی ما از حضور نوجوانان و جوانان سرشار شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد نوجوانان و جوانان تنها به مناطق شهری محدود نشده بلکه در روستا‌ها و مناطق دور افتاده نیز نوجوانان و جوانان ما هزینه می‌دهند تا سه روز در اعتکاف شرکت کنند و این نمایشگر اعتقاد این نسل برای حرکت به سمت معنویت است.

این مسؤول در پایان یادآور شد: ظهور و بروز حرکت جامعه به سمت معنویات را در اعتکاف امسال دیدیم.

1402/11/08

تعداد بازدید: 15
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T