رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر خبر داد:

عزم اداره تبلیغات اسلامی ملایر برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه رمضان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر خبر داد:

عزم اداره تبلیغات اسلامی ملایر برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه رمضان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: امسال برای نخستین‌بار سازمان تبلیغات اسلامی برنامه جامعی بنام «زندگی با آیه‌ها» برای عملیات ماه رمضان طراحی و برنامه ریزی کرده است.

عزم اداره تبلیغات اسلامی ملایر برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه رمضان

عزم اداره تبلیغات اسلامی ملایر برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه رمضانبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: امسال برای نخستین‌بار تبلیغات اسلامی برنامه جامعی برای عملیات ماه رمضان طراحی کرده و این برنامه را با مجموعه‌های مختلف فرهنگی به اشتراک گذاشته است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با صداوسیما، اوقاف و مجموعه‌های فرهنگی دیگر به امضاء رسیده و بناست مجموعه‌های دیگر هم در اجرای این برنامه فراگیر ملی، سازمان تبلیغات اسلامی را همراهی کنند.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی در گفتگو با ایسنا، افزود: این عملیات با عنوان «زندگی با آیه‌ها» طراحی شده و بسیار فراگیر بوده و بنا است که همه فعالان در حوزه فرهنگی، مبلغان، مبلغات، هیئات مذهبی و فعالان قرآنی، مجموعه‌های بانوان و تشکل‌های دینی، همگی پای اجرای این عملیات باشند و در ماه نزول قرآن، ما توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشیم و با اجرای این طرح، مقداری قرآن از مهجوریت خارج شود.

حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: این عملیات براساس چهار سطح طراحی شده و این چهار سطح براساس کلیات نظام اندیشه انقلاب اسلامی در قرآن بوده که مقام معظم رهبری در تدوین آن نقش داشتند.

وی بیان کرد: در سطح اول، گفتمانی کردن زندگی با آیه‌ها مدنظر است و ما در ملایر با بُرش کشوری و استانی که ایجاد شده، باید یک سوم جمعیت شهرستان را مخاطب برنامه‌ها قرار دهیم و اساس کار بر مبنای گزاره و مفهوم «قرآن زنده است» درنظر گرفته شده است؛ یعنی اگر کسی به قرآن رجوع کند، به نیاز‌های او در زندگی امروز پاسخ داده می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: مقرر شده در این زمینه با استفاده از ابزار‌های مختلف مثل استفاده از نماهنگ، متن، سرود، موشن‌گرافی در خانه‌های قرآن، پایگاه‌های بسیج، مساجد و کانون‌های فرهنگی- هنری و یا از طریق نصب بیلبورد‌های شهری، ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳۰۰ هزار نفری ملایر را برای ایجاد این گفتمان پوشش دهیم.

وی ادامه داد: در سطح دوم، ایجاد انس عمومی مردم با فراز‌های قرآنی با اجرای ۵۰ فراز مد نظر است که با جزءخوانی‌ها و جلسات قرآن و برگزاری مسابقات روزانه در کانال‌ها و گروه‌ها و از طریق صداوسیما، برگزاری محافل خانگی و محافل انس با قرآن در مسجد این اتفاق رقم می‌خورد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: در سطح سوم از عملیات «زندگی با آیه‌ها» ایجاد انس عموم مردم با الفاظ و فراز‌های قرآنی، حفظ و انگیزه‌سازی و تسهیل فراز‌های قرآنی به کمک کتابچه، برگزاری آموزش‌های ویدئویی و مسابقاتی مدنظر است، این محتوا‌ها از قبل آماده شده در کانال اداره تبلیغات موجود است و فعالان قرآنی و فرهنگی به آن‌ها دسترسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح چهارم این عملیات کنشگری با «محوریت تعلیم و عمل به آیات» توسط ۶۴۰ نفر اتفاق خواهد افتاد و این افراد به عنوان کنشگران و فعالان قرآنی در ادامه حرکت ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب، طرح کلی و عمل به قرآن برای مجموعه‌های دیگر، دوره‌ها را به صورت آنلاین در ماه رمضان اجرا می‌کنند و از طریق مسابقات این اتفاق را رقم می‌زنند.

حجت‌الاسلام رستمی در ادامه گفت: در ماه رمضان در چهارچوب مصوبات اجرایی که تاکنون به تصویب رسیده‌اند، اقداماتی، چون جزءخوانی در تمامی مساجد دارای روحانی و توزیع افطاری ساده در بعضی از مساجد را خواهیم داشت، در ضمن تحویل فراز‌ها به فعالان قرآنی برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» و برگزاری نمایشگاهی توسط اداره ارشاد اسلامی رقم می‌خورد و در این نمایشگاه مجموعه فعالان قرآنی، محتویات تولیدی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. همچنین بناست در طول ماه رمضان و به منظور همراهی با این طرح و برای ادامه مسیر مساجد با رویکرد‌های قرآنی، چند مسجد را به عنوان پایلوت فعالیت‌های قرآنی در شهرستان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه تخصصی قرآنی پای کار خواهند بود، همچنین از ادارات خواستیم که طرح‌هایشان را در زمینه همراهی با طرح «زندگی با آیه‌ها» ارائه دهند و نمایش فراز‌های قرآنی تعیین شده در تلویزیون شهری را با همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری در دستور کار داریم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: برنامه‌هایی به منظور برگزاری محافل انس و قرائت قرآن توسط قاریان کشوری، استانی و شهرستانی خواهیم داشت، برگزاری محافل قرآن روزانه با حضور قاریان شهرستانی در مساجد به صورت گردشی، برگزاری یک محفل انس با قرآن ویژه بانوان در طول ماه رمضان و برگزاری جلساتی با مجموعه‌های فعالان فرهنگی- تخصصی در حوزه قرآن نیز از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

1402/12/17

تعداد بازدید: 8
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T