رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان خبر داد:

اجرای طرح بهار قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان خبر داد:

اجرای طرح بهار قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام محمدزاده از اجرای طرح بهار قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان در گرگان خبر داد و گفت: ۳۰۰ محفل قرآنی با هدف گسترش و نشر زندگی قرآنی در مراکز مذهبی و تفرجگاه‌ها به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز در گرگان برگزار می‌شود.

اجرای طرح بهار قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد محمدزاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اساسی‌ترین و محوری‌ترین طرح در ماه مبارک رمضان، طرح ملی «مسطورا» بوده که در چهار سطح گفتمان، انس، حفظ و کنشگری قرآن در طی سه سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان افزود: به‌خاطر همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز، کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن کریم و قریب به ۳۰۰ محافل قرآنی در مساجد، حسینیه‌ها، فاطمیه‌ها و تفرجگاه‌ها با هدف گسترش و نشر زندگی قرآنی برگزار می‌شود.

وی یکی از اهداف طرح‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان را ترویج سبک زندگی قرآنی اسلامی بیان کرد و گفت: جزءخوانی در منازل، دیدار با خانواده‌های قرآنی و همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا و قرائت قرآن در منازل آنان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام محمدزاده، مساجد را مرکز حکمرانی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مسجد جایگاهی بوده که در آن باید مدیریت جامعه اسلامی شکل گرفته و محور همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود، از این‌رو غبارروبی مساجد به منظور آماده شدن برای میزبانی مهمانان خدا، اقامه نماز جماعت و برپایی میز‌های پرسش و پاسخ به شبهات و احکام شرعی در مساجد شاخص از اقدامات مؤثر برای جذب افراد است.

وی اضافه کرد: اعزام مبلغ، استفاده از مراکز قرآنی با هدف جامع تربیتی و تبلیغی، کرسی‌های تلاوت دانش آموزی، جشنواره‌های قرآنی همچون قرائت، عکاسی، ترتیل، حفظ، نقاشی از دیگر فعالیت‌هایی است که در این ایام اجرا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به برپایی افطاری ساده در خیابان‌های گرگان خاطرنشان کرد: از آنجا که گلستان میقات‌الرضا (ع) بوده و میزبان بسیاری از مسافران نوروزی است، بنابراین در مراکز مذهبی شاخص همچون امام‌زاده طیب (ع) در قرآن آباد، تپه نورالشهداء و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در گرگان و... برای مسافران نوروزی برنامه‌های قرآنی با محوریت خانواده برگزار می‌شود.

1402/12/21

تعداد بازدید: 18
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T