مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

بیش از ۲۰ هزار نفر در خراسان جنوبی به طرح مسطورا پیوستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

بیش از ۲۰ هزار نفر در خراسان جنوبی به طرح مسطورا پیوستند

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۲۰ هزار و ۴۱۵ نفر از اهالی استان در طرح ملی مسطورا «زندگی با آیه‌ها» شرکت کرده‌اند.

بیش از ۲۰ هزار نفر در خراسان جنوبی به طرح مسطورا پیوستند

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در گفتگو با روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: طرح مسطورا «سطر سطر زندگی با آیه‌ها» مورد استقبال خوب اقشار مختلف به‌خصوص نوجوانان و جوانان قرارگرفته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان ماه مبارک رمضان در استان حدود ۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: جنسیت افرادی که در طرح زندگی با آیه‌ها شرکت می‌کنند قابل‌شناسایی و تشخیص نیست لذا مخاطبان طرح می‌توانند از تمامی اقشار، سنین و مذاهب اسلامی باشند.

وی بابیان اینکه در قالب این طرح ۱۵۰ فراز قرآنی طی سه سال به گفتمان تبدیل خواهد شد تصریح کرد: برای اجرای این طرح در کنار جریان‌های مردمی، از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: در ماه رمضان تبیین و حفظ ۳۰ فراز از آیات زندگی‌ساز در اولویت قرار دارد که تولیداتی ازجمله کلیپ‌هایی درزمینهٔ آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات قرآن، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی توسط گرو‌های رسانه‌ای در محور این فراز‌ها دیده‌شده است.

وی عنوان کرد: در طرح مسطورا چهار گام برای اجرای عملیات زندگی با آیه‌ها طراحی‌شده که گام اول رساندن این فراز‌ها به سمع و نظر حداقل یک‌سوم مردم جامعه، گام دوم ایجاد انس با مفاهیم آیات، گام سوم حفظ کردن و گام چهارم ایجاد فرهنگ کنشگری بر مبنای عمل کردن و تعلیم این مفاهیم نورانی در متن لایه‌های اجتماعی جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در طرح ملی مسطورا باید عدد پنج را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.

وی گفت: علاقه‌مندانی از تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی در طرح زندگی با آیه‌ها شرکت کرده‌اند و مسابقات به‌صورت روزانه برگزار و هرروز اسامی پنج نفر برنده اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری بیان کرد: برای تبیین این طرح و جذب افراد از ظرفیت‌های مختلف مانند رسانه‌ها، فضای مجازی، شبکه امامان جمعه و جماعات، مبلغان دینی، روحانیون مدارس، جلسات جزء خوانی قرآن کریم استفاده می‌شود.

1403/01/07

تعداد بازدید: 12
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T