حجت الاسلام ارتقایی مطرح کرد:

همراهی ۵۰ دستگاه اجرایی در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»

حجت الاسلام ارتقایی مطرح کرد:

همراهی ۵۰ دستگاه اجرایی در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به طرح پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» گفت: این طرح قرآنی در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود که با موافقت ۵۰ دستگاه در حال برگزاری است و ابلاغ برای سایر دستگاه‌ها نیز انجام شده است.

همراهی ۵۰ دستگاه اجرایی در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی در نشست فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی که در سالن جلسات بانک ملی برگزار شد اظهار کرد: همواره در کنار اقامه نماز چندین وظیفه بر عهده کارگزاران نماز است و آن اینکه بتوانند گستره اقامه نماز را در اماکن، مناطق و جایگاه‌های مختلف به پا دارند.

وی با اشاره‌ به طرح پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» گفت: این طرح قرآنی در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود که با موافقت ۵۰ دستگاه در حال برگزاری است و ابلاغ برای سایر دستگاه‌ها نیز انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۲۰ هزار دقیقه برنامه در رسانه ملی و شبکه‌های استانی تولید، ضبط و پخش شده است افزود: صدا و سیما، ارشاد و آموزش و پرورش نقش کلیدی در اجرا و معرفی طرح زندگی با آیه‌ها داشتند.

وی با بیان اینکه برپایی نماز جماعت در ادارات در معرفی و برگزاری طرح اثرگذار است عنوان کرد: در این طرح ۱۵۰ فراز و آیه جامعه‌پرداز که در زندگی مورد توجه است معرفی و تشریح می‌شود.

حجت الاسلام ارتقایی با بیان اینکه در ماه رمضان معرفی و تدبر در ۳۰ فراز قرآنی انجام شده است خاطرنشان کرد: هدف از طرح این است که این آیات بر زندگی مردم جاری و ساری شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاوت روزانه قرآن کریم در خانواده‌ها باید فرهنگسازی شود افزود: اگر به جامعه‌ای برسیم که در آن به گفته رهبر معظم انقلاب مردم در هر مسئله و موضوعی که برای آنها پیش می‌آید به یاد آیات قرآن بیفتند و از آن بهره‌مند شوند حرکت اسلامی جامعه تضمین می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه طرح زندگی با آیه‌ها تمرینی برای اقدامات هم‌افزایی در کشور است عنوان کرد: متاسفانه قرآن در کشور اسلامی ما مهجور واقع شده، در شرایطی که باید بیشتر از این کتاب الهی و مفاهیم آن بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان بسیاری از امور خود را تعطیل کرده و به تلاوت قرآن کریم می‌پرداختند افزود: به گفته نزدیکان ایشان، امام(ره) در این ایام یا مشغول ذکر و نماز بودند یا مشغول تلاوت قرآن.

1403/01/20

تعداد بازدید: 7

T

T