با انتخاب نفرات برتر برگزار شد؛

اختتامیه مسابقه مداحی «حسین نواسی» در اردبیل

با انتخاب نفرات برتر برگزار شد؛

اختتامیه مسابقه مداحی «حسین نواسی» در اردبیل

برنامه معنوی حسین نواسی در اردبیل با معرفی مداحان نوجوان آینده‌دار اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام انور قاسمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل در مصاحبه با روابط عمومی این اداره کل، به همکاری تبلیغات اسلامی در برگزاری مسابقه مداحی ویژه نوجوانان با عنوان حسین نواسی اشاره کرد و گفت: بعد از چند ماه رقابت ۴۲ نفر از افراد راه یافته به مرحله نهایی، بالاخره چهره‌های منتخب برنامه «حسین نواسی» در معرفی مداحان نوجوان و جوان انجام شد.

حجت‌الاسلام قاسمی تصریح کرد: در این رویداد فرهنگی و معنوی ۹۸ درصد از استان‌های شمالغرب مشارکت کرده و از بین آثار ارسالی ۴۲ نفر منتخب به مرحله نهایی راه پیدا کرده بودند که در رده سنی زیر ۲۰ سال در مجموع پنج نفر فینالیست شدند.

وی گفت: این مسابقه و استقبال از آن نشان داد که همچنان عشق و ارادت به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش در دل‌های جوانان و نوجوانان زنده و بالنده است و هیچ حرکت ضد ارزشی نمی‌تواند آن را خاموش کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: ما امروز به انتقال این مواریث ارزشمند و معنوی نیاز داریم و باید با پرورش استعدادهای ناب نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی این فرهنگ غنی و پربار را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برگزاری این رویدادها در قطب پرورش استعدادها و ظهور نخبگان نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی اردبیل حرکتی ارزشمند و ماندگار خواهد بود تا همچنان این خطه را به عشق حسین و ابوالفضل در دنیا معرفی کرده و بشناسانیم.

در پایان این مسابقه در رده سنی زیر ۲۰ سال دانیال رفیعی، پرهیزگار و کاشفی به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شده و به‌عنوان مداحان آینده اردبیل لوح سپاس و افتخار دریافت کردند.

1400/07/25

تعداد بازدید: 7

T

T