به همت شرکت سماوا؛

کتاب صوتی خاطرات«احمد احمد» راهی بازار شد

به همت شرکت سماوا؛

کتاب صوتی خاطرات«احمد احمد» راهی بازار شد

 کتاب صوتی خاطرات احمد احمد نوشتۀ محسن کاظمی، به مدت 823 دقیقه و گویش گیرای مهدی طهماسبی به کوشش سماوا منتشر شده، که پیش‌از این نسخۀ چاپی آن از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار کتاب شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب صوتی خاطرات «احمد احمد» به تازگی از سوی سماوا منتشر شده است. این کتاب ادبیات بازداشتگاهی دارد. خاطرات احمد احمد  اتفاقات زمان پهلوی دوم، مبارزات، شکنجه و زندانی شدن او را بازگو می‌کند.
 کتاب صوتی خاطرات احمد احمد نوشتۀ محسن کاظمی، به مدت ۸۲۳ دقیقه و گویش گیرای مهدی طهماسبی به کوشش سماوا منتشر شده، که پیش‌از این نسخۀ چاپی آن از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار کتاب شده است
کتاب خاطرات احمد احمد
خاطرات احمد احمد، خاطرات تلخ و شیرینی است از کسانی که برای رسیدن به پیروزی، بهایی سنگین پرداخته و احمد احمد که از جایگاه معلمی در مدارس به پشت میز محاکمه و شکنجه کشیده شد و مدت‌ها تحت آزار و اذیت‌های شدید جسمی و روحی قرار گرفت، ولی حاضر نشد دست از مقاومت بکشد و به خواسته‌های عوامل حکومت پهلوی تن دهد. کار نگارش این کتاب که ۲ سال به طول انجامید، با مصاحبه‌های طولانی مدت احمد احمد، در تابستان ۷۶ آغاز شد.

این کتاب  شامل ۹ بخش و با موضوعاتی مانند؛ دوران کودکی و اوضاع خانوادگی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه، آشنایی با اندیشۀ حضرت امام خمینی (ره)، عضویت در انجمن ضدبهائیت، فعالیت در حزب ملل اسلامی، دوران دستگیری و زندان قزل قلعه و شکنجه‌های مرگبار، ازدواج و دستگیری مجدد، ارتباط با شهید اندرزگو و درگیری با ساواک، دوران انقلاب و تظاهرات مردمی و آزادی، جنگ تحمیلی و حضور در جبهه نوشته شده است. این کتاب نوعی خاطره‌نویسی تدوینی است و برای اولین‌بار نثر و روایت جدیدی از حاکمیت نگاه تاریخی و بیان به موقع اشخاص و رویداد‌ها را برای نشان‌دادن بسیاری از فراز و نشیب‌های این دوره بیان می‌کند
در پایان کتاب نیز اسناد و عکس‌هایی از احمد احمد و بازتاب چاپ‌های گذشته کتاب او در میان خوانندگان توجه مخاطب را جلب می‌کند.

1400/12/08

تعداد بازدید: 3

T

T