چاپ و نشر بین‌الملل | با ترجمه‌ اعظم خرام؛

نظریه­ تکامل داروین، آغاز تحولات

چاپ و نشر بین‌الملل | با ترجمه‌ اعظم خرام؛

نظریه­ تکامل داروین، آغاز تحولات

کتاب «نژادپرستی داروینی» نوشته‌ ریچارد ویکارت، با ترجمه‌ اعظم خرام به صورت مفصل به تاثیر داروینیسم بر هیتلر و ارتش نازی پرداخته و انتشارات بین‌الملل، چاپ و انتشار این کتاب را بر عهده گرفته است.

نظریه­ تکامل داروین، آغاز تحولات

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در این کتاب آمده است که:

«نظریه­ تکامل داروین در طول سالیان سال توانسته وقایع مختلفی را رقم بزند. افراد زیادی تحت تاثیر این نظریه، کتاب و مقاله منتشر کرده‌اند. کرسی‌های علمی بسیاری برپا شده و فیلم­‌های متعددی بر اساس داستان تکامل در سینمای جهان ساخته شده است.اما ردپای این نظربه را نه تنها در علم و فرهنگ که میتوان آن را در یکی از بزرگ­ترین جنایت­‌های تاریخ یافت. بسیاری معتقدند هیتلر تحت تاثیر نظریه­ تکامل داروین بر این اعتقاد بود که گروهی نژاد برتر و سایرین نژاد ضعیفند و بایستی از بین بروند.

نویسنده در هشت فصل به این موضوع پرداخته است که آیا داروین مولد نژاد پرستی امروزی ست یا نه. در مقدمه­ کتاب آمده که برخی معتقدند نازی از داروینیسم ریشه گرفته و عده‌ای دیگر می‌خواهند داروینیسم را از نازی مبرا کنند. اما نویسنده پاسخ می­‌دهد که نباید این حقیقت را نادیده گرفت که اعتقاد به نابرابری نژادی نزد نازی­‌ها از اوایل تا اواسط قرن بیستم با نگرش‌­ها و نظریه‌­های نژادپرستانه بسیاری از زیست­‌شناسان، انسان­‌شناسان و پزشکان برجسته داروینی، فاصله­ چندانی نداشت. خود داروین نژادپرست بود و از نابودی نژادهای پست­تر در اروپا به وجد می­آمد.

در ادامه­ نویسنده بیان می‌دارد: «شواهد تکان دهنده­ای آورده شده که اثبات می‌­کنند که متفکران نژادی نازی، تکامل انسانی و نژادی را پذیرفته بودند و هیتلر نیز به تکامل انسان اعتقاد داشت و برنامه­ دروس مدارس نازی به طور برجسته‌ای نشان دهنده­ تکامل زیستی، از جمله تکامل انسانی بودند.»

کتاب در هشت فصل به بررسی روند دوران قدرت هیتلر و ارتش نازی می‌پردازد که سرفصل‌­های آن عبارتند از:« 1.نژادپرستی داروین و داروینیسم؛ 2.جهان­بینی داروینی هیتلر؛ 3.نظریه تکاملی در مدارس نازی؛  4.دانشمندان داروینی رایش سوم؛ 5.اصلاح نژاد و اتانازی؛ 6.داروینیسم در تبلیغات نازی؛ 7.ارنست هکل و رایش سوم؛ 8. داروینیسم در نئونازیسم وملی­گرایی سفید».

انتشارات بین‌الملل، کتاب نژادپرستی داروینی به قلم ریچارد ویکارت و با ترجمه­ اعظم خرام را با شمارگان 1000 نسخه، در ۲۵۴ صفحه و به بهای ۱۷۰هزار تومان درتابستان 1403 منتشر کرده است.

1403/06/05

تعداد بازدید: 41

T

T