انتشارات بین‌الملل | در باب الگوسازی؛

«راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه¬ فکری آیت‌الله خامنه‌ای»

انتشارات بین‌الملل | در باب الگوسازی؛

«راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه¬ فکری آیت‌الله خامنه‌ای»

کتاب «راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای» به کوشش فاطمه ترکان، هدی صادق زادگان و سمانه مقصودی توسط انتشارات بین‌الملل منتشر شد.

«راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه¬ فکری آیت‌الله خامنه‌ای»

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، موضوع مورد توجه در روزگار امروز این است،همگان بدانند که بانوان می­توانند در هردو بخش تمدن سازی نقش آفرینی کنند؛ چه بخش نرم افزاری و اصلی تمدن یا به تعبیر دیگر سبک زندگی و چه بخش سخت افزاری و حاشیه ای تمدن که عبارت است از پیشرفت در ساحت­های مختلف اجتماعی مانند علمی، سیاسی، اقتصادی و... میتوانند نقشی پیش برنده داشته باشند.بررسی ویژه­ی مسئله زن چه در تمدن اسلامی و چه در تمدن‌سوزی غربی، امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و این امر برعهده خود بانوان است. دختران و بانوان نیمی از جامعه‌اند و هم در حرکت عمومی جامعه به سمت تمدن اسلامی و هم به علت اثرگذاری بر دیگر اعضای جامعه، نقش ویژه‌ای دارند. بانوان همچون مردان، به منظور مقدمه‌سازی برای تحقق تمدن اسلامی، می­­بایست یک الگو تولید کنند و این الگوی اسلامی را به دیگر ممالک بشری بشناسانند.

کتاب « راه سوم» این وظیفه را برعهده گرفته است تا زنان مومن انقلابی بتوانند الگوی زن در ساحت نظر و عمل را به طور کامل نشان داده و برتری آن را اثبات کنند و با این نمایش، مقدمه تمدن نوین را فراهم نمایند و زنان مظلوم جهان را از چنگال جاهلیت مدرن نجات دهند.

کتاب در چهار فصل به چهار مسئله پرداخته است که عبارتند از « مسئله زن – مسئله هویت – مسئله حقوق – مسئله حجاب و عفاف و روابط زن و مرد » که در هرفصل به صورت مفصل هرکدام از این مسائل را شرح داده و براساس منظومه ی فکری رهبر انقلاب، آن ها را بررسی کرده است.

انتشارات بین الملل «راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه­ی فکری آیت الله خامنه‌ای» به کوشش فاطمه ترکان، هدی صادق زادگان و سمانه مقصودی را منتشر کرده است.

1403/06/11

تعداد بازدید: 16
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T