یکی از دلایل حضور مستمر جوانان و نوجوانان در مسجد را رابطه خوب ارکان مسجد با این قشر است

عزم مسجدی‌ها برای کاهش آسیب‌ها در کوی فلسطین زنجان

یکی از دلایل حضور مستمر جوانان و نوجوانان در مسجد را رابطه خوب ارکان مسجد با این قشر است

عزم مسجدی‌ها برای کاهش آسیب‌ها در کوی فلسطین زنجان

حجت‌الاسلام علیزاده با تشریح برنامه‌های مسجد انصارالحسین(ع) منطقه کوی فلسطین در طول سال، گفت: در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، آسیب‌های اجتماعی در این منطقه را کاهش دهیم.

عزم مسجدی‌ها برای کاهش آسیب‌ها در کوی فلسطین زنجان

به گزارش پایگاه خبری نهضت ، حجت الاسلام مهدی علیزاده، امام جماعت مسجد انصارالحسین(ع) کوی فلسطین زنجان در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: مسجد انصارالحسین (ع) کوی فلسطین در بلوار شهید بهشتی، میدان فلسطین، خیابان بیت المقدس و در یکی از مناطق حاشیه شهر زنجان قرار دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر نسبت به مرکز شهر در سطح بالایی قرار دارد، گفت: به همین منظور از زمان حضورم به عنوان امام جماعت مسجد تلاش کردم تا با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری، کلاس های مشاوره و اردوهای تفریحی و آموزشی برای جوانان و نوجوانان منطقه، سطح این آسیب ها را کاهش دهم.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: در طول هفته به طور مرتب بعد از نماز مغرب و عشا سخنرانی، بیان احکام و مسائل شرعی، تلاوت وآموزش قرآن، ترجمه و بیان مفاهیم، زیارت عاشورا و دعای توسل و نهج‌البلاغه خوانی در مسجد برگزار می‌شود.

امام جماعت مسجد انصارالحسین (ع) یکی از دلایل حضور مستمر جوانان و نوجوانان در مسجد را رابطه خوب ارکان مسجد با این قشر خواند و گفت: اگر این رابطه به خوبی برقرار شود و جوانان خود را در قبال مسجد و برنامه های آن مسئول بدانند در اجرای برنامه ها مشارکت بیشتری خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه کمبود امکانات در این منطقه از شهر زنجان باعث شده تا جوانان از برخی از فعالیت های ورزشی محروم باشند، تصریح کرد: در همین راستا برنامه‌های ورزشی از جمله بازی پینگ پنگ و فوتبال دستی برای غنی سازی اوقات بچه‌ها مسجد فراهم شده و برخی برنامه‌های ورزشی که احتیاج به وسایل دارد را تلاش می‌کنیم با کمک ارگان‌ها و سازمانها برای اعضا فراهم کنیم.

حجت الاسلام علیزاده به حضور مستمر بچه های این مسجد در برنامه های مناسبتی طول سال نیز اشاره کرد و گفت: در اربعین امسال حضور پرشور اعضای این مسجد در قالب موکب جاماندگان اربعین را شاهد بودیم که موجب شد تا فرصتی برای خدمت جوانان و نوجوانان این مسجد به جاماندگان اربعین فراهم شود.

وی یکی دیگر از فعالیت های مستمر در مسجد انصارالحسین(ع) را دستگیری از نیازمندان با همکاری خیرین خواند و افزود: تلاش کرده‌ایم تا افراد نیازمند را شناسایی و اولویت بندی کنیم وکمک هایی که از سوی خیرین و خیریه‌ها به نیازمندان این منطقه ارایه می‌شود را با اولویت بندی در اختیار این خانواده ها قرار دهیم و حتی در طول دوران کرونا نیز کمک های مومنانه جمع آوری شده را براساس نیازهای اهالی توزیع کردیم.

امام جماعت مسجد انصارالحسین (ع) ادامه داد: پیگیری و رسیدگی به مسائل و مشکلات اهالی محل، مطالبه گری از مسئولین شهری، استانی و حتی کشوری حل آسیب‌های اجتماعی و انجام کارهای عمرانی از جمله فعالیت‌های این مسجد است.

وی عنوان کرد: در حوزه طلاق و اعتیاد نیز دوره های آموزشی و مشاوره برای افرادی که در معرض این آسیب ها قرار می گیرند، تشکیل می دهیم و معتادین شناسایی شده به کمپ های ترک اعتیاد معرفی می شوند و تا زمان بهبودی این افراد از خانواده هایشان حمایت نیز می‌شود.

1403/06/15

تعداد بازدید: 21
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T