استاندار قم:

هیئات مذهبی به نقش کنش‌گری اجتماعی خود توجه کنند

استاندار قم:

هیئات مذهبی به نقش کنش‌گری اجتماعی خود توجه کنند

استاندار قم گفت: هیئات مذهبی نقش کنش‌گری اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در جامعه دارند و ما در رقم خوردن انقلاب اسلامی شاهد این موضوع هستیم که از همین جلسات هیئت‌های مختلف آغاز شد.

هیئات مذهبی به نقش کنش‌گری اجتماعی خود توجه کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمحمد آقامیری در همایش بانیان و خیرین مساجد و هیئات حسینی استان قم که در سالن همایش‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با بیان اینکه خرج کردن مال در راه ائمه اطهار(ع) بازگشت قطعی دارد، اظهار کرد: طبق آنچه که در روایات آمده، هر فردی که با اخلاص برای اهل‌بیت(ع) هزینه کند، هفتاد برابرش را خدا در دنیا به ایشان بازمی‌گرداند.

استاندار قم بیان کرد: ثروت‌های دنیوی که از پدر و مادر به فرزندان انتقال می‌یابد، ثروت نیست؛ ثروت اصلی برای فرزندان محبت امام حسین(ع) است که قابل تعویض با هیچ امر دنیوی نیست.

وی ادامه داد: در روایتی آمده است اگر دوست‌دار اهل‌بیت(ع) باشیم مورد رحمت خداوند قرار می‌گیریم؛ البته توجه به باید و نبایدهای الهی در این مسیر، شرط اصلی است که نباید از آن غافل شد.

استاندار قم با اشاره نقش هیئات در طول تاریخ ابراز کرد: هیأت مذهبی در تاریخ فقط هیأتی مذهبی برای عزاداری اهل‌بیت(ع) نبودند؛ آغاز انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ از همین هیئات مذهبی بود که می‌توان آن را از جمله کنشگری‌هایی شمرد که در هیئات حساس نسبت به دین و مذهب در حاکمیت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروز هیئات مذهبی و دست‌اندرکاران آن مورد اعتماد مردم هستند، خاطرنشان کرد: این اعتماد در همه ابعاد زندگی مردم از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار بوده و باید به این مسئله اذعان کرد که همواره تفکر هیأتی در جامعه ما مورد قبول بوده است.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود گفت: امروز ما باید تلاش کنیم تا اصلی‌ترین امر یعنی مشارکت که از فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری است را به بهرین نحو افزایش دهیم؛ خوشبختانه قم از استان‌هایی بوده که از نرخ رشد مشارکت بالایی در انتخابات برخوردار بوده است.

1403/04/17

تعداد بازدید: 10

T

T