در راستای در عزای پسر فاطمه زهرا(س)؛

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سنندج برگزار شد

در راستای در عزای پسر فاطمه زهرا(س)؛

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سنندج برگزار شد

عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین در سنندج با حضور در مراسم باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین، ارادت خود را به سالار شهیدان ابراز داشتند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سنندج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ امروز مردم کردستان بار دیگر در عزای پسر فاطمه زهرا(س)، ردای سیاه پوشیده و گریه‌کنان و سر و سینه زنان، اشک ماتم ریختند تا نشان دهند که حسین(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) متعلق به تمام مسلمانان هستند و دیگر شیعه، سنی، کُرد، ترک و فارس معنا ندارد.

مردم سنندج از همان اوایل صبح از میدان لشکر ۲۸ به سمت بلوار شهیدان شبلی مهدیه این شهر و در عزای چهلم شهیدان کربلا، پیاده روی کردند تا به حاضران در بین‌الحرمین بگویند که اگرچه از اربعینی‌ها جامانده‌اند اما دلشان کربلاست.

راهپیمایان سوگوار که بیشتر از نوجوانان و جوانان بودند با در دست داشتن پرچم‌هایی با نوشته‌های "اشهد ان لا اله الا الله و محمد رسول الله و یااباعبدالله الحسین" پیاده و با قدم‌هایی استوار و بدون خستگی، میدان لشکر ۲۸ تا بلوار شهیدان شبلی مهدیه سنندج را طی کردند.

عزاداران و راهپیمایان اربعین سنندجی بعد از عزاداری و ریختن اشک ماتم در سوگ امام حسین و شهیدان دشت کربلا، در مهدیه زیارت اربعین را قرائت کردند.

امام حسین(ع) همراه ۷۲ تن از یارانش در سال ۶۱ هجری قمری به وسیله یزید بن معاویه در صحرای کربلا و به طرزی ناجوانمردانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

1403/06/05

تعداد بازدید: 14
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T