مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان:

محله‌های اربعینی در همدان شکل می‌گیرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان:

محله‌های اربعینی در همدان شکل می‌گیرد

حجت‌الاسلام رضا غلامی روشن گفت: امسال محله‌های اربعینی را در استان شکل خواهیم داد، به‌دنبال این هستیم محله‌های ما اربعینی شود چراکه اربعین یک زیارت نیست میعادگاه عاشقانی است که با امام خود عهد ببندند.

محله‌های اربعینی در همدان شکل می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا غلامی روشن، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، در مراسم تکریم و معارفه مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه ملایر دارای سرمایه‌هایی همچون سید شهاب مصطفوی، حجت‌الاسلام فاضلیان، آیت‌الله محسنی ملایری، آیت‌الله گنبدی و ... است، اظهار کرد: مشاهیر و بزرگان بسیاری هم در این شهرستان چراغ علم و هدایت حوزه‌های علمیه و تشیع بودند که به داشتن این سرمایه‌های بزرگ افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای شهرستان ملایر مشعل هدایت و امامزادگان عشق هستند، ادامه داد: ملایر، شهر واقفین خیراندیش است؛ حرکت خیرخواهانه مردمان این دیار از گذشته باعث شده که ‌ملایر به این نام در کشور شهره شود‌.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه هم‌افزایی و همکاری بین هیئت‌های مذهبی این شهرستان باعث افتخار است و جدیتی که بین خادمین اباعبدالله(ع) و مسئولان فرهنگی خصوصاً در پیشران حرکت بزرگ و برنامه‌های فرهنگی دارند، قابل تقدیر است، گفت: امسال مردم ملایر همت کردند و اجتماع باشکوهی را در روز تاسوعا رقم زدند که می‌توان از آن به‌عنوان اجتماع همت مؤمنانه یاد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی مردمی‌سازی تبلیغ است و ما باید به سمتی حرکت کنیم که تبلیغ مردمی‌ شود، بیان کرد: در این راستا اتفاق خوبی که اخیرا رقم خورد جشن غدیر بود.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه با برنامه تلویزیونی «محفل» ظرفیت‌های قرآنی در کشور شناخته شده که حائز اهمیت بوده است، افزود: یکی از برنامه‌های جدی که مردم در رسانه ملی استقبال کردند، این برنامه قرآنی بود تا انگیزه‌ای برای خانواده‌ها باشد که قرآن را محور زندگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه حرکت زیبا و ارزشمند اربعین را امسال نیز پیش‌رو داریم گفت: علاوه بر پیاده‌روی اربعین و اقدام مبارک، اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین نیز در سال‌های اخیر در کشور شکل گرفته، اجتماع کسانی که دل‌هایشان با حرکت کاروان به سمت اربابشان گره خورده اما نمی‌توانند در کربلای معلی حضور داشته باشند‌.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه سال گذشته حرکتی در سازمان تبلیغات استان شکل گرفت و امسال نیز پیش خواهیم گرفت، تصریح کرد: محله‌های اربعینی را امسال هم در استان شکل خواهیم داد، به‌دنبال این هستیم محله‌های ما اربعینی شود چراکه اربعین یک زیارت نیست میعادگاه عاشقانی است که با امام خود عهد ببندند.

سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر نیز با اشاره به سبقه دیرینه مردم این شهرستان در شیعه‌گری، خادمی اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) و حرکت در مکتب سیدالشهدا(ع)، افزود: علما و روحانیون بزرگی از این آب و خاک بلند شده‌اند و یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام در این مکتب تریبت شدند و صدها هیئت بزرگ و کوچک مذهبی و بالغ بر ۷۰۰ طلبه در این شهرستان فعالیت می‌کنند و برای فعالیت‌های تبلیغی به سایر نقاط کشور اعزام شده‌اند.

وی به فعالیت پنج حوزه علمیه، وجود مساجد، پایگاه‌های نماز جمعه و فعالیت‌های قرآنی اشاره و بیان کرد: مجموعه بزرگی از اقدامات فرهنگی در ملایر ساری و جاری است و ما به این داشته‌های فرهنگی اتکا می‌کنیم.

اسماعیلی ضمن تبریک آغاز فعالیت دولت چهاردم و تلاش مضاعف برای توسعه اقدامات فرهنگی، گفت: چند دستگاه فرهنگی که مولود انقلاب و از ابتکارات امام راحل است و با تمام توان و بضاعت، پای کار اصلی مذهب، دین و مکتب سیدالشهدا(ع) هستند و ذیل نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از این مهمترین دستگاه‌های فرهنگی است که تولیت کارهای بزرگ فرهنگی را در کشور بر عهده دارد و این شجره طیبه یک مسیر ثابتی دارد و با تغییر دولت‌ها، تغییری در این مسیر ایجاد نمی‌شود.

فرماندار ملایر مردمی بودن سازمان تبلیغات اسلامی را نقطه اتّکا برای عالم‌گیرتر شدن خیمه سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: یک نمونه زیبای این فرهنگ جهادی اجتماع بزرگ مردم ملایر در تاسوعای حسینی بود که مردم جلوه‌ای زیبا از عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) را به نمایش گذاشتند.

اسماعیلی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در اداره تبلیغات اسلامی ملایر، گفت: حجت اسلام «روح‌الله رستمی» دارای ویژگی‌هایی همچون صداقت، مردانگی، پرهیز از حاشیه، روحیه خدمت و پهلوانی و بی‌ادعا بود که در زمان تصدی این دستگاه فرهنگی در ملایر، خدمات خوبی از خود به یادگار گذاشت.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام احمد فارسی به‌عنوان مدیر جدید اداره تبلیغات اسلامی ملایر که یکی از طلبه‌های تربیت شده و بومی ملایر است و سال‌ها در مسوولیت‌های مختلفی ایفای نقش کرده است، خوشنام و دارای ابتکار و خلاقیت است، باید در امر مهم فرهنگی، دینی و تبلیغات اسلامی منشأ اثر باشد.

در ادامه از خدمات حجت‌الاسلام رستمی تقدیر و حجت‌الاسلام احمد فارسی به‌عنوان مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر منصوب شد.

1403/06/15

تعداد بازدید: 14
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T