مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تاکید کرد:

اهمیت گسترش جهاد تبیین در هیات ها و مساجد استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تاکید کرد:

اهمیت گسترش جهاد تبیین در هیات ها و مساجد استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هیئت‌ها براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید کانون جهاد تبیین و معرفت در راستای ارتقا و توانمند‌سازی تربیت نیروهای انقلابی باشند، در واقع هیئت سکولار نداریم.

اهمیت گسترش جهاد تبیین در هیات ها و مساجد استان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد میرزایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در نشست خبری امروز با خبرنگاران که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، به تبیین راهبردهای این سازمان و تشریح فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در محورهای جهاد تبیین ؛ قرارگاه مساجد ؛ طرح های قرآنی ؛ هیئات دینی و همایش های مذهبی و ملی ؛ قرارگاه نوجوانی و مدارس صدرا  ؛ بانوان و ... پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت رسانه سپهر سازمان به بحث جبهه‌سازی این رسانه‌ در جهت اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به جداسازی شوراهای هیئت بانوان و آقایان از یکدیگر، گفت: هیئت‌ها براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید کانون جهاد تبیین و معرفت در راستای ارتقا و توانمند‌سازی تربیت نیروهای انقلابی باشند، در واقع هیئت سکولار نداریم. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از درالقرآن‌ها به‌عنوان مهمترین ارکان‌ سازمان تبلیغات نام برد و گفت: طرح زندگی با آیه‌ها از ماه مبارک رمضان گذشته به طور گسترده کلید خورد که در قالب آن حدود 200 آیه پرتکرار در لسان امامین انقلاب انتخاب و به صورت گسترده منتشر شد و این مهم مستمر در دیگر برنامه‌ها ادامه دارد.

فعالیت 127 نفر مبلغ و مبلغه طی اربعین امسال در کرمانشاه

وی در بیان وظیفه کمیته فرهنگی اربعین، گفت: فضاسازی اربعینی به‌خصوص در ورودی‌های کرمانشاه، قصرشیرین و خسروی انجام شد و هدایایی به زوار کودکان و نوجوانان اهدا می‌شد.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: 127 نفر مبلغ و مبلغه در اربعین امسال در مواکب استان و قصرشیرین حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بودجه کمیته فرهنگی اربعین زیر نظر استانداری هزینه شده است، خاطرنشان کرد: بهتر است این بودجه در سطح کلان کشور به صورت جداگانه برای استان‌های درگیر با بحث اربعین تعریف شود.

هیئت‌های مذهبی پالایش و ساماندهی می‌شوند

وی به اشاره به وجود حدود یک هزار و 800 هیئت در استان کرمانشاه، گفت: 230 هیئت از این تعداد روستایی، 80 هیئت بانوان، 800 هیئت در شهر کرمانشاه داریم.

میرزایی از تقسیم‌بندی هیئت‌های شهر کرمانشاه در سه سطح سخن گفت و افزود: سطح یک با 90 هیئت جلسات هفتگی و یا حداقل در ماه چند جلسه برگزار می‌کنند، هیئات سطح 2 با 180 هیئت در مناسبت‌های خاص جلساتی دارند و سطح سه هم در معمولا دهه محرم برنامه هایی برگزار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان، اضافه کرد: به‌زودی یک شناسایی اولیه از ظرفیت تمامی هیئت‌های استان انجام خواهد شد تا با پالایش صورت‌گرفته و هیئت‌ها در راستای توانایی کانون جهاد تبیین و معرفت سطح‌بندی شوند.

1403/06/13

تعداد بازدید: 14

T

T