هرمزگان| رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب:

خبرنگاران پیش قراولان عرصه حفظ ارکان نظام هستند

هرمزگان| رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب:

خبرنگاران پیش قراولان عرصه حفظ ارکان نظام هستند

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: خبرنگاران پیش قراولان عرصه حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی هستند.

خبرنگاران پیش قراولان عرصه حفظ ارکان نظام هستند

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت الاسلام والمسلمین مفید سهرابی در جمع خبرنگاران ضمن گرامی داشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و تبریک به اصحاب رسانه در مورد اهمیت این روز بیان کرد: خبرنگاران پیش‌قراولان عرصه حفظ ارکان نظام و حافظان مرزهای فرهنگی هستند و توجه و اهتمام اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی و کار در این عرصه حساس و سرنوشت ساز باید با دقت و ظرافت خاص صورت گیرد.

وی افزود: رعایت عدالت و قانون، توجه به ارزش‌های جامعه اسلامی، تشویق جهت توانمندسازی در تولید خبر و ایجاد انگیزه برای کار درست و اصولی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره باید مدنظر فعالان عرصه رسانه قرار گیرد.

سهرابی ادامه داد: خبرنگاران در صف مقدم ترویج فرهنگ «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه اسلامی هستند و باید خودشان بهره کاملی از فرهنگ اسلامی داشته باشند؛ وظیفه خبرنگاران افزایش آگاهی جامعه است دست‌اندرکاران رسانه و خبر باید نسبت به عموم مسائل زندگی و تحولات اجتماعی دارای معرفت‌، روشن‌بینی و قدرت تشخیص و روشن‌فکری بیشتری در مقایسه با دیگران باشند و بر همین اساس وظیفه دارند به مردم کشور و جامعه آگاهی‌های لازم را بدهند.

این مقام مسؤول بیان کرد: در جهان کنونی‌، جامعه خبری باید در جهت سیاسی کردن مردم و ترویج روح سیاسی‌گری و اهتمام به سیاست در مردم حرکت کند زیرا در یک جامعه سیاسی و سیاست فهم آسیب‌پذیری مردم کمتر خواهد شد.

وی افزود: افزایش قدرت فهم و درک سیاسی و تحلیل و شناخت امواج و گرایش‌ها و انگیزه‌های سیاسی در مردم لازمه مقابله با توطئه‌ها و ترفندها است و برای این منظور خبرنگاران باید به وظایف خود عمل کنند.

سهرابی یادآور شد: استکبار می‌خواهد در این کشور و در میان این ملت، ایمانِ عمیق نباشد، سرگرمی به شهوات باشد، معروف اسلامی نباشد و آنچه از نظر اسلام منکر است، رایج باشد؛ تذکر و نصیحت در اصحاب رسانه خوب است اما مأیوس کردن مردم از آینده و تیره و تار جلوه دادن فضای در کشور خیانت است‌.

1403/06/17

تعداد بازدید: 17
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T