امام جمعه کرمانشاه در اجتماع عزاداران کرمانشاه:

پیامبر اکرم (ص)، برای همه عصرها و نسل‌ها، رحمت است

امام جمعه کرمانشاه در اجتماع عزاداران کرمانشاه:

پیامبر اکرم (ص)، برای همه عصرها و نسل‌ها، رحمت است

نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه معزز کرمانشاه در اجتماع بزرگ «دلسوختگان نبوی» مسجد جامع، با ذکر این نکته که در ارتباط با جامعه پیامبر گرامی اسلام (ص) ازسوی خداوند متعال به‌عنوان رحمةً للعالمین فرستاده شده است، خاطرنشان کرد: آن حضرت از ابتدای عالم هستی تا پایان هستی و تا قیام قیامت رحمةً للعالمین است.

پیامبر اکرم (ص)، برای همه عصرها و نسل‌ها، رحمت است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در اجتماع بزرگ «دلسوختگان نبوی» مسجد جامع ، با ذکر این نکته که در ارتباط با جامعه پیامبر گرامی اسلام (ص) ازسوی خداوند متعال به‌عنوان رحمةً للعالمین فرستاده شده است، خاطرنشان کرد: آن حضرت از ابتدای عالم هستی تا پایان هستی و تا قیام قیامت رحمةً للعالمین است و این مختص به دورانی که حضرت در آن حضور داشتند، نمی‌شود. همه عصرها و نسل‌ها در طول تاریخ گذشته و آینده، از سیطره رحمت الهی که از طریق وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) بر خلایق فرستاده شد، بهره‌مند می‌گردند.

آیت الله غفوری با تأکید بر اینکه ما پیروان آن حضرت باید به خود ببالیم و افتخار کنیم، بیان کرد: به‌قدری آن شخصیت عظیم‌الشأن از فضایل اخلاقی بهره‌مند بودند که هرکس یک‌بار با پیامبر گرامی اسلام (ص) نشست‌و‌برخاست می‌کرد، آن‌چنان شیفته می‌شد که نمی‌توانست از آن حضرت دل بگیرد. ایشان از عمق وجود با همه مهربان بودند و به همه احترام می‌گذاشتند.

وی با مروری بر فضائل اخلاقی پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت: پیامبر اکرم (ص) وقتی با کسی دست می‌دادند، تا زمانی که شخص مقابل دستش را از دست حضرت جدا نمی‌کرد، ایشان دست خود را نمی‌کشیدند. وقتی با کسی می‌نشستند، تا آن شخص بلند نمی‌شد، ایشان برنمی‌خاستند. در مقابل دیگران دوزانو می‌نشستند. تا زمانی که دیگری مشغول صحبت‌کردن بود، ایشان در حرفش وارد نمی‌شدند؛ مگر اینکه حرف باطلی می‌زد و حضرت با اشاره او را متوقف می‌‌نمودند و بعد می‌فرمودند این حرفی که زدی باطل بود. هنگام صحبت با دیگران برای ادای احترام و به این معنا که تمام توجهم به شما است؛ تمام‌چهره مقابل آن شخص قرار می‌گرفتند. با دست به دیگران اشاره می‌کردند و از اشاره با چهره و چشم و ابرو اجتناب می‌فرمودند. 

امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) هیچ‌گاه به چهره و چشم کسی خیره نگاه نمی‌کردند، عنوان کرد: هیچ‌کس نتوانست در سلام‌کردن بر آن حضرت پیش‌قدم شود. ایشان در ارتباط با خانواده بسیار با محبت و مهربان بودند. رسول مکرم اسلام (ص) بسیار ساده‌زیست و بخشنده بودند. کسی نزد حضرت درخواست حاجتی نمی‌کرد مگر اینکه حاجت خود را از ایشان می‌گرفت. آن حضرت چیزی برای خود نمی‌خواستند و همه‌چیز را برای امت می‌خواستند. نشست‌و‌برخاست پیامبر گرامی اسلام (ص) با ثروتمندان و فقرا یکی بود؛ بلکه با فقرا با صفا و میل بیشتری نشست‌وبرخاست داشتند. هیچ‌کس حرف ناشایستی که کوچک‌ترین بی‌احترامی در آن باشد، از زبان آن حضرت نشنید.

امام‌جمعه معزز کرمانشاه با تأکید بر لزوم آشنایی با سیره پیامبر اکرم (ص)، گفت: رفتار و اخلاق جامعه ما در خیلی از مسائل با آنچه که پیامبر عزیزمان بوده است، فاصله دارد و از همین‌رو باید علاوه بر تسلیت برای رحلت آن حضرت، برای این موضوع نیز به جامعه تسلیت گفت. دلیل این فاصله عدم وقت‌گذاری ما برای آشنایی با سیره و سنت آن حضرت است.

1403/06/12

تعداد بازدید: 13

T

T