منطقه ویژه هشجین میزبان علمای شیعه و سنی استان اردبیل

منطقه ویژه هشجین میزبان علمای شیعه و سنی استان اردبیل

مراسم گرامی داشت هفته وحدت در مسجد جامع منطقه ویژه هشجین با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این مراسم، هدف از این گردهمایی را نشان دهنده اخوت و برداری بین شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: حرکت در مسیر تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب از اهداف تقویت اتحاد و همبستگی بین مسلمین در جامعه اسلامی است.

وی شرط تحقق اهداف هفته وحدت را تکثیر الگوی رفتاری پیامبر در جامعه عنوان کرد و گفت: بایستی بدور از زمان و مکان و افکار، به انتقال تعالیم و ارزش های تربیتی مکتب نبوی در جامعه بپردازیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل الفت و محبت نسبت به ائمه معصومین (ع) را عامل پیوند قلوب بین مسلمان عنوان کرد و گفت: بناى اسلام بر جذب هر چه بیشتر انسان‌ها به سوى دین حق است و در این راه علما و اندیشمندان رسالتی بزرگی بر دوش دارند.

در ادامه علی صفابخش امام جمعه شیعه منطقه هشجین در سخنانی همه مسلمانان را امت واحد عنوان کرد و گفت: ما شیعیان هشجین با اتحاد و همدلی با برداران اهل سنت این منطقه در مراسم و مناسبت های همدیگر شرکت کرده و در امور مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

وی کتاب قرآن را محور وحدت مسلمانان عنوان کرد و گفت: قرآن یکی از اهداف پیامبر را «امت سازی» نامیده. و این امت را بهترین امت و جامعه‌ای دانسته است که تا آن زمان تشکیل شده است.

امام جمعه شیعه هشجین با اشاره به اینکه مسلمانان باید با بصیرت کامل نقشه‌های دشمن را رصد کرده و با تحکیم اتحاد و همدلی بین خود توطئه‌های آنها را خنثی کنند، تاکید کرد: جهان اسلام باید در درون خود نیز تفاوت‌ها را کنار گذاشته و به دنبال تقویت مشترکات باشند.

1400/08/02

تعداد بازدید: 6

T

T