23 خرداد | حجت‌الاسلام قمی در افتتاحیه رویداد«مقام مجنون»:

پرچم مقاومت را بلندآوازه‌تر به اهتزاز درآورید

23 خرداد | حجت‌الاسلام قمی در افتتاحیه رویداد«مقام مجنون»:

پرچم مقاومت را بلندآوازه‌تر به اهتزاز درآورید

رویداد «مقام مجنون» ویژه نکوداشت پیرغلامان حسینی برای سومین سال متوالی به همت بنیاد دعبل خزاعی در مجموعه شهدای هفتم تیر با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

پرچم مقاومت را بلندآوازه‌تر به اهتزاز درآورید

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در رویداد «مقام مجنون» آئین تکریم و نکوداشت پیر غلامان هیأت‌های مذهبی اظهار داشت: پیر در ادبیات و مکتب ما الزاماً به معنای کهن سال، سن و سال بالا نیست بلکه پیر غلام، مرشد، راه بلد و با تجربه است که دست جوان را می‌گیرد و راه می‌برد.

وی در ادامه با بیان اینکه مکتب حسینی آداب خود را دارد عنوان کرد: ۴۰ جوان و نوجوان در کربلا شهید شدند و روایت شده که ۱۸ جوان از بنی هاشم بودند اما اولین سری که به کوفه فرستاده شد سر مبارك حبیب ابن مظاهر بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه همه افتخارمان این است که نوکر پیرغلامان سیدالشهداء (ع) هستیم اظهار داشت: پیر مکرم است و با افتخار دست خود را بر سینه می‌گذاریم و در مقابل بزرگ‌تر که عمری در خود را وقف امام حسین کرده و خادمی این درگاه را داشته تعظیم می‌کنیم.

وی افزود: کسی که خادم امام رضا (ع) و خادم مردم بود، شهید جمهور شد. کسانی که به اخلاص نزدیک‌ترند، نزد خدا عزیز هستند. آن کسی که خادم سیدالشهدا (ع) است بیشتر خیرش به مردم می‌رسد و به مردم خدمت می‌کند. کار چای‌ریزان و آشپزهای هیأت‌ها خیلی به اخلاص نزدیک است و به درگاه امام حسین مقرب‌تر است، دست آشپزها و چای‌ریزان را می‌بوسیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این پرچمی که به اهتزاز درآورده‌اید معنای مقاومت و حقیقت است، از شما می‌خواهیم این پرچم را بلندآوازه‌تر به اهتزاز درآورید.

1403/03/23

تعداد بازدید: 11
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T