سازمان سینمایی سوره | همزمان با روز سینما در حوزه هنری برگزار شد

تجليل از 3 سينماگر در شب سينمايی سوره

سازمان سینمایی سوره | همزمان با روز سینما در حوزه هنری برگزار شد

تجليل از 3 سينماگر در شب سينمايی سوره

چهارمین رویداد شب سینمایی سوره، جمعه ۲۳ شهریورماه با پاسداشت سه پرچم‌دار سینمای ایران و همچنین هنرمندان برجسته این عرصه در حوزه هنری برگزار شد.

تجليل از 3 سينماگر در شب سينمايی سوره

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، چهارمین رویداد «شب سینمایی سوره»، با محوریت دورهمی سالانه سینماگران بیش از چهار دهه تاریخ سینمای حوزه هنری همراه با پاسداشت بزرگان سینمای ایران، جمعه شب ۲۳ شهریورماه، با حضور بازیگران، سینماگران شاخص و مدیران سینمایی در محوطه حوزه هنری برگزار شد.

محمدرضا مقدسیان در ادامه گفت: «این قصه قهرمان دارد» شعاری‌ست که سازمان سینمایی سوره انتخاب کرده و در راستای این شعار فعالیت خود را ادامه می‌دهد. به عنوان میزبان رسمی از حمیدرضا جعفریان، رییس سازمان سینمایی سوره دعوت می‌کنم تا در خدمتشان باشیم.

حميدرضا جعفریان، رییس سازمان سینمایی سوره ضمن خوشامدگویی به مهمانان مطرح کرد: حوزه هنری از بدو تاسیس خانه هنرمندان بوده است و به واسطه افراد و دغدغه‌ها و علاقه به هنر، همیشه هنرمندان نسبت عاطفی با حوزه داشته‌اند و کلیدواژه خانه، برازنده حوزه است. محافل مختلف برای ما روش مدیریتی اقتضائی نبوده بلکه نگاهی قدیمی در حوزه بوده و ما سعی در حفظ آن داشته‌ایم. در دوره جدید سازمان سینمایی سوره از حدود ۴ سال پیش اقداماتی را انجام دادیم و اولین دغدغه ما مخاطب بوده است. برای همین به غیر از تولید سینمایی در قالب‌های دیگر مانند سریال سازی و… هم تولیداتی داشتیم.

وی افزود: همیشه مخاطب دوست دارد قهرمان ببیند و ما به همین دلیل شعار «این قصه قهرمان دارد» را انتخاب کردیم. با همین دغدغه‌مندی بود که به سراغ تولید آثار برای کودک و نوجوان رفتیم. در کارهای مختلف تلاش کردیم برای این مخاطبان هم تولید به گونه زنجیره‌وار داشته باشیم. در پخش و توزیع آثار نیز اتفاقات بسیار خوبی افتاده است. در محصولات جانبی هم کارهایی انجام داده‌ و همکاری‌هایی با آموزش و پرورش و کانون آغاز کرده‌ایم که خبرهای خوبی در آینده خواهید شنید.

رییس سازمان سینمایی سوره با بیان اینکه جریان فیلمسازان جوان در کل کشور یکی دیگر از دغدغه‌های ماست که جدی‌تر آن را دنبال خواهیم کرد، اظهار کرد: تلاش کردیم تا این جریان را در کل کشور توسعه دهیم. در مشهد باشگاه فیلم رویش کار خود را آغاز کرده و امیدواریم به زودی اولین فیلم بلند سینمایی خود را بسازد. جریان تولید و عرضه فیلم کوتاه هم برای ما بسیار مهم است و توجه خاصی به آن داریم.

در ادامه، مراسم تجلیل از بزرگان و پرچم‌داران سینمای ایران همچون کمال تبریزی؛ کارگردان، محسن شاه‌ابراهیمی؛ طراح لباس و جلوه‌های ویژه و محمدعلی فارسی؛ کارگردان و فیلمنلمه‌نویس برگزار شد.

محمدرضا مقدسیان در پایان گفت: به مناسبت این شب از سایت رسمی سازمان سینمایی سوره رونمایی می‌کنیم و امیدوارم روزهای خوبی را پیش روی همه ما و این سازمان باشد.

همچنین از پوستر چهارمین شب سینمایی سوره با طرحی از سینا رعیت دوست رونمایی شد.

1403/06/24

تعداد بازدید: 71

T

T