حجت‌الاسلام گنجی در قم:

آیت‌الله بهاءالدینی با ایمان عمیق به خدا، به مراتب بالای علمی و معنوی دست یافت

حجت‌الاسلام گنجی در قم:

آیت‌الله بهاءالدینی با ایمان عمیق به خدا، به مراتب بالای علمی و معنوی دست یافت

حجت‌الاسلام گنجی استاد حوزه علمیه قم در مراسم سالگرد آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی گفت: آیت‌الله بهاءالدینی نمونه بارز انسانی است که با ایمان عمیق به خدا، به مراتب بالای علمی و معنوی دست یافت و در این مسیر شاگردان ممتازی تربیت کرد.

آیت‌الله بهاءالدینی با ایمان عمیق به خدا، به مراتب بالای علمی و معنوی دست یافت

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین گنجی شامگاه گذشته در مراسم سالگرد آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی که در مسجد اعظم قم به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به جایگاه علمی و معنوی این عالم بزرگوار، تأکید کرد: آیت‌الله بهاءالدینی شخصیتی کم‌نظیر و برجسته بود و هر کسی قادر به سنجش عمق علم و آگاهی او نبود؛ او شاگردان فراوانی را در مکتب امامت و ولایت تربیت کرد.

وی افزود: آیت‌الله بهاءالدینی همیشه به نقش ایمان و توجه به خداوند در مسیر علم‌آموزی تأکید داشت؛ او بر این باور بود که تنها با تحصیل در دانشگاه یا حوزه علمیه نمی‌توان به علم واقعی رسید، بلکه برای نیل به علم حقیقی، نیاز به معنویت و پیوند با خداوند وجود دارد و برای رسیدن به مراتب بالای علمی و معرفتی، می‌توان از این دو راه استفاده کرد.

این استاد حوزه علمیه در نقل‌قولی از آیت‌الله بهاءالدینی گفت: گروهی از دانشجویان ترکیه‌ای که در یکی از دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل بودند، شبی در محضر این عالم وارسته حضور یافتند و از او خواستند تا جمله‌ای به یادگار بگوید؛ آیت‌الله بهاءالدینی در پاسخ به آن‌ها، دو راه برای دستیابی به علم معرفی کرد، راه اول که نیازمند طی مسافت است و حضور در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را می‌طلبد، و راه دوم که نیازی به مسافت ندارد و به شکل معنوی می‌توان به آن دست یافت.

وی در ادامه به این دیدار آیت‌الله بهاءالدینی با دانشجویان اشاره کرد و افزود: این راه دوم، نیازی به حضور در کلاس درس ندارد و اگر انسان به باور قلبی به خداوند برسد و پیوسته به سخنان او گوش فرادهد، خداوند معلم همیشگی او خواهد شد و خداوند خود راهنمای مؤمنان می‌شود و انسان می‌تواند از این طریق به معرفت و علم حقیقی دست یابد.

حجت‌الاسلام گنجی یادآور شد: آیت‌الله بهاءالدینی خود نمونه‌ای بارز از انسان‌هایی بود که با ایمان عمیق به خداوند و توکل به او، به مراتب بالای علمی و معنوی دست یافته بود؛ او معلمی بی‌نظیر برای شاگردانش بود و آنان را با استفاده از تعالیم الهی و معنوی خود تربیت می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: از حاضران در این مراسم خواستارم تا راه معنوی آیت‌الله بهاءالدینی را سرلوحه خود قرار دهند و به پیوند معنوی با خداوند بیش از هر چیز دیگر توجه کنند؛ علم حقیقی، علمی است که از قلب‌های مؤمن و پیوند با خداوند سرچشمه می‌گیرد و تنها در سایه تقوا و ایمان حاصل می‌شود.

1403/06/30

تعداد بازدید: 17

T

T