مدارس صدرا | در نشستی خبری مطرح شد

الگوی عملیاتی برای ديگر مدارس دولتی

مدارس صدرا | در نشستی خبری مطرح شد

الگوی عملیاتی برای ديگر مدارس دولتی

حجت‌الاسلام‌ محمد حامد مبینی گفت: مدارس صدرا دولتی هستند و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش می کنند تا الگویی برای دیگر مدارس در سراسر کشور شوند.

الگوی عملیاتی برای ديگر مدارس دولتی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌ محمد حامد مبینی قائم‌مقام سازمان مدارس دولتی صدرا در نشست خبری که 26 شهريور در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: طی کارشناسی سه ماهه صورت گرفته برای سال تحصیلی پیش‌رو رشته‌های انسانی و ریاضی متناسب با ظرفیت شهرستانها به مدارس صدرا اضافه شده است.
 وی افزود: مدارس صدرا، مدارس دولتی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هستند که به‌صورت دولتی اداره می‌شوند. وی با بیان اینکه ۳۲۰۰  کادر فرهنگی در مدارس صدرا فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۹۷ مدرسه صدرا در ۲۸ استان و ۱۰۴ شهرستان فعال می‌باشند. این مدارس شامل ۹ مدرسه ابتدایی، ۵۹ مدرسه متوسطه اول و ۱۲۹ متوسطه دوم است و امسال هم ۱۵ مدرسه در متوسطه اول و دوم به این تعداد اضافه خواهدشد.

 قائم‌مقام سازمان مدارس دولتی صدرا با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار و ۱۸۴ دانش‌آموز در مدارس صدرا تحصیل می‌کنند، افزود: تعداد دانش‌آموزان مدارس صدرا در سال تحصیلی جاری به بیش از ۲۰ هزار نفر ارتقا پیدا کرده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مبینی دلیل استقبال والدین از مدارس صدرا را همین ویژگی‌ها دانست و افزود: در برخی مدارس متوسطه اول بالای ۵۰۰ نفر پیش ثبت‌نام داشتند.

 قائم‌مقام سازمان مدارس دولتی صدرا تصریح کرد: مدارس صدرا یک مدرسه دولتی بر اساس سند تحول بنیادین است و در تلاش هستیم که الگویی شویم که سند تحول اجرا شود و در این راستا در حال تهیه مدرسه تراز انقلاب اسلامی و ایجاد الگوی عملیاتی در مدارس با همکاری مدیران مدارس صدرا هستیم و در تلاشیم که الگوی مدارس دولتی شویم.

 

1402/06/26

تعداد بازدید: 8

T

T