با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی اهواز؛

جشن بزرگ «امت نبی» در اهواز برگزار شد

با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی اهواز؛

جشن بزرگ «امت نبی» در اهواز برگزار شد

همزمان با سالروز میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)به همت اداره تبلیغات اسلامی اهواز با مشارکت دیگر نهادهای فرهنگی جشن بزرگ خانوادگی با عنوان «امت نبی» برگزار شد. 

جشن بزرگ «امت نبی» در اهواز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛همزمان با سالروز میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)به همت اداره تبلیغات اسلامی اهواز با مشارکت دیگر نهادهای فرهنگی جشن بزرگ خانوادگی با عنوان «امت نبی» برگزار شد. 
 
در این جشن بزرگ و فرخنده خیابان سلمان فارسی آذین بندی و با پخش نقل، شربت و شیرینی از مردم مومن و ولایتمدار پذیرایی شد. 
 
دعوت از هنرمندان، ورزشکاران، اجرای سرود و آهنگ، نور افشانی و نمایش خیابانی از دیگر برنامه‌های مفرح این جشن بود. 
 
جشن و سرور به مناسبت ولادت پیامبر (ص) علاوه بر خیابان سلمان فارسی، نیز در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد. 
حضور کودکان و نوجوان دهه هشتاد و نودی همراه با والدینشان خیلی ملموس است و جلوه‌ای زیبا به این مراسم بخشیده است. 
دقیقه به دقیقه به تعداد جمعیت افزوده میشد و در جای جای محدوده مراسم و حتی خارج از آن، شاهد تراکم جمعیت هستیم تا حدی که راه رفتن در مسیر را برای مهمانان دشوار میکرد. 
 
همچنین ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در جای جای خوزستان با حضور پرشور در مساجد و حسینیه ها ضمن برپایی برنامه‌های مولودی خوانی با شرکت در مجالس سخنرانی با ابعاد و ویژگی های شخصیت والای پیامبر گرامی اسلام(ص)و حضرت امام جعفر صادق (ع) آشنا شدند. 
تزئین خیابان ها، برپایی ایستگاه های صلواتی، اطعام نیازمندان و جشن پیوند زوج‌های جوان از دیگر برنامه های برگزار شده در استان خوزستان به همین مناسبت است. 
 
با شنیده شدن صدای اذان مغرب برنامه‌ها به صورت موقت متوقف شد تا مهمانان در مکان‌های از قبل تعیین‌شده به اقامه نماز بپردازند. در کوشه خیابان سلمان فارسی گروهی از مؤمنان دیده می‌شوند که دسته دسته به نماز جماعت ایستاده‌اند و تصویری زیبا را از عبودیت خود به درگاه خداوند متعال رقم زده‌اند. 
 
بعد اذان مغرب و با تاریک شدن هوا مراسم نورافشانی در میادین اصلی شهر آغاز شد و جلوه‌ای زیبا به شهر اهواز بخشید. 
 
یکی از خلاقیت‌های زیبای مراسم جشن امت نبی، ساخت استیج است. این کشتی برای آن دسته از افرادی که قصد دارند طی پویش «اسباب بازی»، اسباب‌بازی‌های خود را به مناطق محروم و کودکان غزه ارسال کنند، ساخته شده است؛ به این صورت که اسباب‌بازی‌های خود را درون این کشتی قرار می‌دهند تا طی روزهای آینده از طریق کشتی به کودکان غزه اهدا شود. 
 
اقشار مختلف مردم به همراه بازاریان و کسبه نیز با توزیع شربت و شیرینی این روز فرخنده را گرامی داشتند این برنامه بنا بود تا ساعت ۲۲ پایان یابد، اما به دلیل استقبال گسترده مهمانان، همچنان پیدا کرد. 
 
در پایان مراسم نیز گروه های جهادی و موکب های مردمی به صورت داوطلبانه شروع به تمیز کردن خیابان سلمان فارسی کردند تا کسبه برای فردای روز مراشم مشکلی برا ادامه فعالیت خود نداشته باشند.

1403/07/02

تعداد بازدید: 23

T

T