با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر؛

برگزارکنندگان مراسم عزاداری بوشهر در «حسینیه معلی» تقدیر شدند

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر؛

برگزارکنندگان مراسم عزاداری بوشهر در «حسینیه معلی» تقدیر شدند

در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی استان، از مجریان سینه‌زنی سنتی و عوامل پشتیبانی برنامه عاشورایی «حسینیه معلی» پخش شده از شبکه سوم تجلیل به عمل آمد.

برگزارکنندگان مراسم عزاداری بوشهر در «حسینیه معلی» تقدیر شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری 2 مهر 1403 در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران سینه‌زنی سنتی که در برنامه عاشورایی «حسینیه معلی» از شبکه سوم سیما پخش شد، با بیان اینکه کار بزرگی در این برنامه مهم انجام شد اظهار کرد: استان بوشهر در دین‌داری، دیانت، عشق و وفاداری به خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص)، اهل بیت(ع) و مبارزه با استعمارگران از تاریخ باشکوه برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تاریخ این استان را بسیار باشکوه دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف دین‌داری، مقاومت، عزاداری اهل بیت(ع) از جایگاه بالایی در کشور برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تأکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در این استان تصریح کرد: قدمت مردم استان بوشهر در مقابله با تجاوزگری استعمارگران بسیار کهن است.

آیت الله صفایی بوشهری با ریشه‌دار عنوان کردن سبک سینه‌زنی سنتی مردم استان تصریح کرد: نام بوشهر از دیرباز در مراسم عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه ایام ماه محرم و صفر برای مردم ایران و جهان شناخته شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از دست‌اندرکاران از مجریان سینه‌زنی سنتی و عوامل پشتیبانی برنامه عاشورایی در حسینیه معلی شبکه 3 اضافه کرد: عوامل این برنامه با عزاداری سنتی مردم ایران و جهان را به وجد درآوردند.

گفتنی است، در خاتمه این آیین با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری و حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از عوامل سینه‌زنی سنتی بوشهری و پشتیبانی برنامه عاشورایی در حسینیه معلی شبکه 3 تجلیل شد.

 

1403/07/04

تعداد بازدید: 5

T

T