چهارمحال و بختیاری| مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان استان خبر داد؛

برگزاری دوره بانوی مجاهد در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری| مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان استان خبر داد؛

برگزاری دوره بانوی مجاهد در چهارمحال و بختیاری

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره بانوی مجاهد خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوعات امیدآفرینی و جهادتبیین تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی بانوان دغدغه‌مند در استان با هدف تشکیل هسته‌های روایت‌گری بانوان اقدام به برگزاری دوره بانوی مجاهد کرده‌اند.

برگزاری دوره بانوی مجاهد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، فاطمه اسکندری، مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع امید و امیدآفرینی، اظهار کرد: ایشان همچنین به تمامی آحاد جامعه امر می‌کنند تا در حوزه جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه فعالیت کنند و اين امر را یک فریضه واجب و فوری می‌دانند.

وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اینکه هسته‌های تبیین‌گری بانوان باید در سطح جامعه شکل بگیرد این نیاز احساس می‌شود که این هسته توانایی لازم را پیدا کنند و بتوانند اندیشه ناب اسلامی را در اختیار بانوان فعال قرار دهند به همین منظور تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی بانوان دغدغه‌مند به این نتیجه رسیدند که از میان تمامی افرادی که به همکاری در زمینه جهادتبیین علاقه دارند فراخوانی صادر شود و تعدادی از افراد توانمند دعوت به همکاری شوند و از بین این افراد هسته‌های روایت‌گری تشکیل شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در کنار دعوتی که انجام شده برای اینکه افراد با مقدمات مباحث تبیینی آشنا شوند یک دوره مجازی تعریف شده که از طریق بستر سامانه مبشران در اختیار افراد متقاضی قرار داده می‌شود.

اسکندری عنوان کرد: بعد گام مقدماتی ذکر شده افراد پذیرفته شده در دوره مجازی وارد دوره حضوری می‌شوند که در این دوره عملیات‌هایی که توسط افراد انجام شده رصد می‌شود و از مجموعه آن‌ها تعدادی از کنشگران در دو رده سنی دختران نوجوان یا دختران حاج قاسم و فعالین فرهنگی بانوان انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: مقرر است دوره تکمیلی حضوری ویژه رده سنی دختران نوجوان در مشهد مقدس و دوره تکمیلی ویژه رده سنی فعالین فرهنگی بانوان در قم برگزار شوند.

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دوره بانوی مجاهد بنا بر اقتضائاتی که برای تبیین‌گری نیاز است مباحثی همچون اندیشه کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی، زن و خانواده، طرح راهبردی انقلاب اسلامی، اصل مکتب امام خمینی(ره) و زن در این مکتب و اخلاق تشکیلاتی بیان می‌شوند.

اسکندری یادآور شد: یکی دیگر از نیازهایی که در چهارمحال و بختیاری احساس می‌شود روایت زنان مجاهد، مادران مقاومت و یا بانوان الگوی سومی هست که بعد از طی شدن مراحل مجازی و حضوری در دوره بانوی مجاهد افراد روایت‌هایی از محتوایی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته و مصادیقی که در عملیات‌های اجرا شده وجود دارند خواهند داشت و ما یک خروجی عملیاتی نیز از این برنامه ارائه می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوره مجازی رویداد بانوی مجاهد در چهارمحال و بختیاری از تاریخ ۳۱ شهریورماه لغایت ۷ مهرماه و دوره حضوری نیز در مهرماه برگزار می‌شوند.

1403/07/05

تعداد بازدید: 9

T

T