مدیر کل آموزش و پرورش قم:

حل بسیاری از مشکلات مدارس در گرو کنش‌گری دانش‌آموزان است

مدیر کل آموزش و پرورش قم:

حل بسیاری از مشکلات مدارس در گرو کنش‌گری دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدیران باید مسائلی از مدرسه را که امکان تربیتی و پرورشی دارد، به دانش‌آموزان واگذار کنند و اجازه دهند آن‌ها با کنش‌گری خود و ایده‌پردازی، به حل مسائل مدرسه بپردازند.

حل بسیاری از مشکلات مدارس در گرو کنش‌گری دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در گردهمایی تقدیر از مبلغان، مدیران و معلمان فعال در "طرح زیست عفیفانه" که در سالن همایش‌های کوثر قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و شور اجتماعی ایجاد شده بیان کرد: کارهای تربیتی مانند طرح زیست عفیفانه زود بازده نیستند و دیرحاصل است؛ لذا باید با صبر و حوصله کارها را پیش برد و از این طولانی شدن زمان و تأثیرگذاری آن، خسته نشد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خطاب به مدیران گفت: ما یک‌سری وظایف ایجابی و سلبی در راستای تربیت دانش‌آموزان داریم که در سند تحول به آن پرداخته شده و باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد و اجرا شود. 

وی در بحث زیست عفیفانه به تبیین سند تحول پرداخت و گفت: می‌توان در اجرای این طرح به نکاتی مانند اتخاذ تدابیر مناسب جهت جذب، تربیت و به‌کارگیری نیروی انسانی شایسته و متعهد به رعایت عامل حیا، عفاف و پوشش مناسب در کلیه مراکز اداری و آموزشی اشاره کرد. 

رحیمی تأکید کرد: مدیران به دانش‌آموزان طرح مسئله کنند و اجازه دهند مسائل با کنشگری خود دانش‌‌آموزان و ایده‌پردازی و فعال بودنشان حل و فصل گردد؛ چرا که تنها با امر و نهی مدیران کاری پیش نخواهد رفت.

1403/07/05

تعداد بازدید: 15

T

T