نشست روسای شورای مداحان ، هیآت و روضه های بانوان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد .

برگزاری نشست روسای شورای مداحان ، هیآت و روضه های بانوان مازندران

نشست روسای شورای مداحان ، هیآت و روضه های بانوان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد .

برگزاری نشست روسای شورای مداحان ، هیآت و روضه های بانوان مازندران

این نشست با موضوع های مرتبط با حوزه وظایف شورا ، بروز رسانی اطلاعات و آمار هیآت مذهبی ، مداحان و روضه های بانوان ، تشکیل کارگروههای تخصصی شورای استان و برنامه های مناسبتی بزرگداشت شهداء جبهه مقاومت در اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد .

برگزاری نشست روسای شورای مداحان ، هیآت و روضه های بانوان مازندران

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی صبح امروز در این نشست با تاکید بر این نکته که مازندران در صدر استانهای دارای آئین های سنتی عزاداری است، خاطر نشان کرد : مجالس و محافل دینی محبوب از دیدگاه ائمه اطهار علیهم السلام ، مجالس و محافلی است که در آن یاد و ذکری از معارف اهل بیت خاندان عصمت و طهارت گفته شود .

وی با اشاره به تنوع و تعداد آئین های سنتی عزاداری در استان مازندران ، پشتوانه این جایگاه را در قدمت تاسیس حکومت علویان و تشیع در استان عنوان کرد .
عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران ، هیات مذهبی را خاستگاه نشر و احیای معارف اهل بیت علیهم السلام معرفی کرد و افزود : هیات مذهبی خاستگاه جمع های مؤمنانه ای است که اتفاقات بابرکتی را به همراه داشته و به تقویت جبهه حق و جریان ولایت خواهد انجامید .

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ، در ادامه با اشاره به شکل گیری شورای مداحان ، هیات و روضه های بیان داشت : پیگیری خط محتوایی جبهه انقلاب ، تلاش مجاهدانه در میدان به منظور تبیین و روشنگری ، حریان سازی در تشکل های مردمی ، تنوع بخشی به کارکردهای هیآت مذهبی ، شناسایی  رصد و ارزیابی برنامه های و فعالیت های حوزه تشکل های دینی مردمی از جمله مهمترین کارکردها و وظایف این شورا است .
حجت الاسلام درخشنده معاون امور فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه افزود: مقام معظم رهبری با نگاه به نقش و جایگاه هیآت مذهبی ، وظیفه تیبین و روشنگری را به این نهاد مهم در ساختار اجتماعی جامعه واگذار نموده است .
معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به حساسیت اوضاع کنونی منطقه و به اوج رسیدن تحرکات جبهه حق و جبهه باطل و رویارویی این دو جبهه در مقابل یکدیگر ، لبیک به ندای امام جامعه را در یاری رساندن به مظلومان و ستمدیدگان از کشور فلطسین و لبنان را یکی از وظایف مهم تشکل های مردمی به ویژه هیآت مذهبی خواند .


گفتنی است ، در این نشست که  به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد ، احکام رئیس ، نائب رئیس و دبیر شورای مداحان ، هیآـت و روضه های خانگی بانوان استان اهداء شد .

1403/07/19

تعداد بازدید: 34
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T