چهارمحال و بختیاری | حجت‌الاسلام داوری بیان کرد:

اعزام مبلغان تخصصی به مدارس و مساجد شهرستان شهرکرد

چهارمحال و بختیاری | حجت‌الاسلام داوری بیان کرد:

اعزام مبلغان تخصصی به مدارس و مساجد شهرستان شهرکرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد گفت: از تاریخ ۲۸ مهر تا ۲ آبان ماه ۱۰ نفر از مبلغین متخصص دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در مدارس و مساجد این شهرستان حضور پیدا کرده و به بیان مسائلی در زمینه آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب، سبک زندگی و سواد رسانه می‌پردازند.‌

اعزام مبلغان تخصصی به مدارس و مساجد شهرستان شهرکرد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین داوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: یکی از اقدامات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم اعزام روحانیون متخصص در زمینه‌های مختلف از جمله مشاوره و روانشناسی، مباحث مربوط به خانواده، متخصصین حوزه‌های سواد رسانه، آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، حوزه انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب، عفاف، حجاب و زیست مومنانه و... به مناطق است.

وی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم حدود ۴۰ میز تخصصی دارد، افزود: در این میزها افرادی که به صورت تخصصی فعالیت دارند و در دوره‌های مختلف شرکت داشته‌اند به عنوان مبلغ متخصص در ایام و مناسبت‌های خاص در طول سال به مناطقی که درخواست وجود دارد اعزام می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه در گذشته به عنوان یکی از مبلغین حوزه تخصصی مراقبت‌های زندگی و خانواده فعالیت داشته است، ادامه داد: در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب، سبک زندگی و مهارت‌های زندگی همچنین در حوزه سواد رسانه از ۱۰ نفر از مبلغین دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برای حضور در استان دعوت شده است.

حجت‌الاسلام داوری عنوان کرد: این مبلغین متخصص از روز شنبه ۲۸ مهرماه لغایت ۲ آبان ماه در چهارمحال و بختیاری حضور خواهند داشت که براساس هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته با آموزش و پرورش مقرر است این روحانیون در مدارس حاضر شوند و مباحث تخصصی خود را در قالب گفت‌وگو و گعده‌ها خدمت دانش‌آموزان ارائه دهند.

وی اضافه کرد: با بعضی سازمان‌های چهارمحال و بختیاری از جمله هلال احمر نیز هماهنگی انجام شده تا مبلغان متخصص دعوت شده در ساعات بعد از ظهر در پایگاه‌های امدادی و خانه‌های هلال حضور پیدا کنند و برای مخاطبانی که توسط هلال احمر دعوت می‌شوند ارائه محتوا و مباحث داشته باشند همچنین با برخی مساجد استان نیز رایزنی شده تا این مبلغان در ساعات شب در مساجد حضور پیدا کنند و به بیان مباحث به ویژه در حوزه خانواده و آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با ادارات آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرکرد منعقد شده مقرر است روحانیون متخصص تا پایان سال تحصیلی هر ماه ۵ روز در مدارس سطح شهرستان حضور پیدا کنند، در این رابطه نیز سعی شده حضور روحانیون به مدارس ثابتی اختصاص پیدا کند تا شاهد برقراری یک ارتباط موثر بین مبلغین و دانش‌آموزان این مدارس باشیم.

حجت‌الاسلام داوری یادآور شد: نکته مهم این است که روحانیون متخصص دعوت شده علاوه‌بر شهرستان شهرکرد در شهرستان‌های کیار و کوهرنگ نیز حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اينکه در مدارس دوره اول و دوم متوسطه تمرکز بر دانش‌آموزان است، بیان کرد: مبلغان اعزامی در این مدارس به بیان مباحثی همچون آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی و در مدارس دخترانه نیز زیست عفیفانه یا حجاب و عفاف می‌پردازند اما درخصوص مدارس ابتدایی تمرکز بر دانش‌آموزان و والدین آن‌ها قرار گرفته بنابراین جلساتی نیز با عنوان میز خانواده برای والدین برگزار و مسائل اصلی فرزند پروری برای آن‌ها بیان می‌شوند.

1403/07/25

تعداد بازدید: 8
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T