رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار خبر داد:

برگزاری بیش از ۱۰۰ گفتمان دینی در بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار خبر داد:

برگزاری بیش از ۱۰۰ گفتمان دینی در بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از برگزاری بیش از ۱۰۰گفتمان دینی از ابتدای سال جاری تاکنون با مباحث دینی و اعتقادی در بیجار خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: از جمله‌ برنامه‌هایی که می‌توان برای نسل جوان با رویکرد تقویت باورهای دینی و مبارزه با شبهات ارائه داد برگزاری گفتمان‌های دینی است.

 

وی افزود: در طی ۱۱ ماه گذشته بیش از ۱۰۰گفتمان دینی با حضور اساتید برجسته در شهرستان بیجار برگزار شده که با استقبال بسیار خوب قشر جوان همراه بوده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار با بیان این که میزان شناخت نوجوانان و جوانان جامعه باید نسبت به مفاهیم دینی تقویت شود، افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی یکی از مهم‌ترین راه‌های نهادینه کردن مفاهیم دینی برای نسل جوان است.

 

وی یکی از راه‌های تاثیرگذار جذب نسل جوان را تبلیغ احکام اسلامی به شیوه‌های جدید و با جذابیت برشمرد و عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که دشمنان دینی در فضای مجازی و با استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی اجتماعی دنبال می‌کنند برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات مرتبط در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در ادامه به موضوعات این گفتمان‌ها اشاره و اظهار کرد: آسیب‌شناسی عزاداری، جنگ نرم و هجوم خاموش، مهدویت، آسیب‌های اجتماعی، زن و خانواده، حجاب و عفاف، نحله‌های فکری و عرفان‌های انحرافی از جمله موضوعات این گفتمان‌ها بوده است.

 

وی به اهداف برگزاری این گفتمان‌ها اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین هدف برگزاری گفتمان‌های دینی رفع شبهات و سؤال‌های دینی و اعتقادی جوانان و ارتباط چهره به چهره و دو طرفه آنان با اساتید است که خود این امر نیزبه تغذیه فکری جوانان از نظر دینی و اعتقادی بیش از پیش کمک می‌کند.

 

حجت‌الاسلام مختاری نیا با بیان اینکه گفتمان‌های دینی فرصتی برای آموزش غنی و عمیق معارف دینی فراهم می‌کند، اضافه کرد: تداوم این گفتمان‌ها می‌تواند ابهامات ذهنی افراد را مرتفع کند.

برگزاری بیش از ۱۰۰ گفتمان دینی در بیجار

1400/12/22

تعداد بازدید: 3

T

T