قم | معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

پیام اعتکاف با طراحی دقیق رسانه‌ای به گوش جهانیان رسانده شود

قم | معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

پیام اعتکاف با طراحی دقیق رسانه‌ای به گوش جهانیان رسانده شود

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر نقش تحول‌آفرین رسانه، گفت: تصویرسازی هنری و تبلیغ هوشمندانه می‌تواند پیام اعتکاف را به میلیون‌ها نفر در داخل و خارج از کشور منتقل کرده و سبک زندگی معنوی را در جامعه تقویت کند.

پیام اعتکاف با طراحی دقیق رسانه‌ای به گوش جهانیان رسانده شود

به گزارش روابط عمومی‌ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، عصر امروز در نهمین هم‌اندیشی راهبری اعتکاف که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، بر اهمیت نقش رسانه در توسعه معنویت و بازتاب پیام‌های دینی تأکید کرد. 

وی با اشاره به نقش برجسته رسانه در سبک زندگی و تبلیغ دینی، گفت: رسانه تنها یک ابزار نیست، بلکه به‌عنوان بخشی از سبک زندگی و مسیر تحول در تبلیغ دینی ایفای نقش می‌کند.

عزت‌زمانی با بیان اینکه تبلیغ و رسانه باید در کنار یکدیگر برای بازنمایی صحیح ارزش‌های دینی قرار گیرند، افزود: اگر نتوانیم پیام اعتکاف و دیگر مراسمات معنوی را به‌درستی تصویرسازی کنیم، حرفی که باید به دل‌ها برسد، منعکس نخواهد شد.

وی به سوءبرداشت‌های سنتی درباره رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه فراتر از میکروفون و دوربین است و اکنون در طراحی رویدادها رسانه از ابتدا بخشی از موضوع است.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش هنر در تقویت تأثیر رسانه گفت: هنر ابزاری بی‌بدیل برای رساندن پیام‌های حق به دل‌ها است؛ اگر قرار است حرف حق به عموم جامعه و حتی خارج از مرزها منتقل شود، این انتقال بدون بهره‌گیری از هنر و رسانه ممکن نیست؛ پیام اعتکاف، به‌عنوان یک سبک زندگی معنوی، باید به میلیون‌ها نفر در داخل و خارج از کشور رسانده شود و این امر نیازمند طراحی هنری و رسانه‌ای دقیق است.

وی با ارائه آماری از رشد اعتکاف در کشور، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، تعداد معتکفین از چند هزار نفر به صدها هزار نفر رسیده است؛ این رشد، نشان‌دهنده استقبال مردم از این فضای معنوی است و با این حال، باید برای انعکاس این پیام معنوی به همه اقشار جامعه و حتی فراتر از مرزها تلاش بیشتری کنیم.

عزت‌زمانی در بخش دیگری از سخنان خود به محدودیت‌های موجود اشاره کرد و گفت: اگرچه برخی محدودیت‌های زیرساختی در افزایش مساجد محل اعتکاف وجود دارد، اما نظام معنوی کشور، ظرفیت بالایی برای گسترش معنویت در دل‌های مردم دارد؛ رسانه و هنر می‌توانند این ظرفیت‌ها را به بهترین شکل ممکن بازتاب دهند.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به نقش محوری رسانه در موفقیت برنامه‌های معنوی، تصریح کرد: رسانه می‌تواند به گونه‌ای تأثیرگذار عمل کند که تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف به میلیون ها نفر برسد؛ این تأثیرگذاری، نه‌تنها در جذب افراد، بلکه در تغییر نگاه به این مراسم معنوی قابل مشاهده است.

وی افزود: بسیاری از موفقیت‌های فرهنگی و تبلیغی، نتیجه همکاری مشترک میان نهادها، گروه‌ها و افراد مختلف است؛ این هماهنگی، امروز در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به نقطه‌ای رسیده که در طول تاریخ انقلاب بی‌نظیر بوده است و نقش‌آفرینی مردم، حمایت نهادهای دینی و هماهنگی سازمان‌ها، همگی در تحقق این اهداف مؤثر بوده‌اند.

عزت‌زمانی بر اهمیت هم‌افزایی و باور مشترک در عرصه فرهنگی تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم به آن سطح از حرکت جمعی که رهبر انقلاب از ما انتظار دارند برسیم، باید از تفکر فردی و جزیره‌ای فاصله بگیریم؛ تنها با اتحاد و هماهنگی میان نهادهای مردمی و دستگاه ها می‌توانیم ضریب موفقیت را چندین برابر کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم این حرکت جمعی و همدلانه بتواند زمینه‌ساز ارتقای معنویت و فرهنگ‌سازی در کشور باشد و با تقویت زیرساخت‌های رسانه‌ای و هنری، پیام‌های دینی را به مخاطبان بیشتری منتقل کند.

1403/09/09

تعداد بازدید: 95
سیدتی زینب
آیکون توانخواهان

T

T