در حوزه حجاب و عفاف استان

اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل رتبه برتر شد

در حوزه حجاب و عفاف استان

اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل رتبه برتر شد

در جلسه بررسی عملکرد ادارات در حوزه حجاب و عفاف، اداره تبلیغات اسلامی اردبیل به‌عنوان اداره برتر معرفی شد.

اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل رتبه برتر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، رضا قاسمیان معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل در جلسه بررسی عملکرد ادارات استان اردبیل در محل سالن شهید رجایی استانداری اردبیل در سخنانی، اعتقاد و باور قلبی کارکنان ادارات در اجرای امور فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف را اولویت اصلی در نهادینه کردن این امر عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات باید از روی اعتقاد قلبی به مسئله حجاب و عفاف توجه کنند و به دستورالعمل و بخشنامه‌های ارسالی در این زمینه اکتفا نکنند.
وی افزود: در تمام جوامع بشری، امنیت، رفاه و آزادی سرلوحه امور اجتماعی بود، اما در ایران علاوه بر این موارد، محبت و حفظ کرامت انسانی نیز مورد توجه قرار گرفته و در تقویت این ارزش‌های اخلاقی، تلاش همه جانبه هم از طرف مردم و هم از سوی مسئولین ادارات و نهاد‌ها انجام شده است.
قاسمیان بر ضرورت ارائه محتوای فرهنگی با موضوع حجاب و عفاف برای کارکنان ادارات خبر داد و گفت: مسئله حجاب و عفاف باید در بین عموم مردم اعم از مردان و زنان، مورد توجه قرار گیرد که در این میان کارکنان ادارات باید با منابع واحد فرهنگی تغذیه فکری شده و ارائه محتوای واحد در حوزه حجاب و عفاف و نیز سبک زندگی ایرانی، اسلامی از طریق اتوماسیون اداری باید در اولویت قرار گیرد.
ضرورت جهاد تبیین در ادارات با همکاری تبلیغات اسلامی
در ادامه حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل-  در سخنانی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را ضرورت مهم جامعه کنونی عنوان کرد و گفت: بحث فرهنگی در راس امور کشور بوده و زمینه و بستر فعالیت‌های فرهنگی در بیانیه گام دوم انقلاب در کلام مقام معظم رهبری به وضوح بیان شده است.
وی آماده سازی ادارات و نهاد‌های اجرایی برای خدمتگزاری بهینه به مردم را از الزامات جهاد تبیین برشمرد و افزود: حرف از بیان اهمیت جهاد تبیین تاثیری در ارتقای بصیرت و روشنگری در جامعه ندارد چرا که رهبر معظم انقلاب تمام موارد را در این خصوص به روشنی بیان کردند، آنچه مهم است عمل به فرامین بوده و مجاهدانه در میدان تبیین و روشنگری حاضر شدن و تلاش برای رفع آسیب‌ها است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، جهاد تبیین را واجب عینی برای همگان عنوان کرد و گفت: همه مردم موظف و ملزم به ترویج جهاد تبیین در جامعه هستند تا در این خصوص افراد جامعه علی الخصوص جوانان و نوجوانان را در زمینه دستاورد‌های انقلاب و ارزش‌های ایرانی، اسلامی آشنا سازند.
حجت‌الاسلام جعفرزاده بالاترین امر به معروف و نهی منکر را ندای درونی و وجدان انسان عنوان کرد و گفت: ادارات آئینه تمام نمای ارزش‌های اخلاقی در جامعه هستند و باید صداقت، عفت و پاکدامنی و تلاشگری در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از کارکنان ادارات آغاز شود و در سطح وسیعی از جامعه ترویج یابد.
وی از آمادگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در راستای ترویج جهاد تبیین در ادارات در بین کارکنان و نیرو‌های اداری در نهاد‌های مختلف خبر داد و بر ضرورت همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کرد.
در پایان پس از اعلام نتایج ارزیابی فعالیت‌های یکساله ادارات در زمینه ستاد حریم امینت عمومی و حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، از شاخص‌های بومی استان در قالب سند تفاهم نامه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل در حوزه حفظ حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و حجاب و عفاف طبق مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه برون سازمانی و مصوبه ۴۲۷ در حوزه درون سازمانی، رونمایی شد.
 طبق ارزیابی‌های بعمل آمده، اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به‌عنوان اداره برتر در حوزه حجاب و عفاف معرفی شد.

1400/12/24

تعداد بازدید: 5

T

T