زندگی با آیهها | حجتالاسلام علی تقی زاده اعلام کرد؛
نهضت زندگی با آیهها در اوج؛ عبور از ۱۰ میلیون همراه
نهضت ادامه دارد.../ ۶
سازمان تبلیغات اسلامی می بایست مسیر مطمئن، روزآمد و موثری را برای تقویت بنیه علمی مبلغین سراسر کشور شکل میداد. مسیری که روزآمد باشد، سهل الوصول باشد و البته روشمند و علمی. این مهمترین وظیفه اداره کل امور مبلغین سازمان در این سالها بوده.
یکی از مأموریتهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی از بدو تأسیس، ارتقای دانش تبلیغی مبلّغان بوده است. پیشتر این هدف از طریق برگزاری دورهها و چاپ کتب محقق میشد، اما در گام دوم نهضت تبلیغ اسلام ناب، نیاز به رویکردی روزآمد و اثربخشتر بود.
با ورود مجموعههای مردمی و حلقههای میانی مبلّغان، تدوین کتابهای تبلیغی آغاز شد؛ کتابهایی که هم از لحاظ علمی سطح بالایی داشتند، هم خلاصه و کاربردی بودند و هم متناسب با موضوعات روز طراحی شده بودند. هدف این بود که تبلیغ، بتواند واکنشهای دقیق و درستی نسبت به رویدادهای جاری داشته باشد.
در همین راستا، نزدیک به ۴۰ مجموعه مردمی و هسته تبلیغی، تدوین و انتشار صدها جلد کتاب تبلیغی را آغاز کردند. این آثار، بهطور گسترده در میان مبلّغان توزیع شد و دست آنها را برای تبلیغی متناسب با مسائل روز پر کرد.
مسیر دیگر برای تقویت بنیه علمی مبلّغان، مدرسه شمع بود؛ زیرساختی برخط که محتوای آموزشی تبلیغی را از زبان اساتید برجسته و علمای نامآشنا و فاضل، در اختیار مبلّغان سراسر کشور قرار میداد.
دوره نخست مدرسه شمع با ارائه آموزشهایی از آیات عظام و حجج اسلام سید محمدمهدی میرباقری، ، توانست ۲۶ هزار نفر از مبلّغان را جذب کند؛ آغاز مسیری مهم در بهروزرسانی تبلیغ دینی در سازمان تبلیغات اسلامی.
مدرسه شمع ۲۰ هزار نفری شد
مدرسه شمع، میزبان دوره تبلیغ مجازی «مقاومت؛ شمع معنابخش زندگی»
پای درس سید مقاومت بنشینید
1404/01/01
T
T