قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در یادداشتی درباره شعار سال نوشت؛
سرمایهگذاری برای تولید؛ تجلی عقلانیت مؤمنانه در برابر استیصال تکنوکراتیک
نهضت ادامه دارد.../ ۳۳
اهتمام به امر کودک و نوجوان یکی از موضوعات مهم در حوزه هنری دوران تحولی بوده؛ چیزی که در مسائلی مانند افزایش چشمگیر تولیدات پویانمایی و سینمایی حوزه کودک و نوجوان و تمهید نظام تازه اکران با عنوان فیلمبازی برای کودکان و نوجوانان بوده است.
موضوع کودک و نوجوان یکی از مهمترین اهداف حوزه هنری در دوره تحول بوده است. و بیشک یکی از جلوههای این اهتمام افزایش چشمگیر تولیدات حوزه کودک و نوجوان در سازمان سینمایی سوره و ذیل نامواره مرکز پویانمایی سوره بوده. جایی که بیش از ۱۰ هزار دقیقه پویانمایی دوبعدی و سهبعدی در چند سال اخیر در آن تولید شده و تبدیل به نامها و خاطرههایی شده که برای خردسالان این سرزمین اطرههای رنگین ساخته.
مجموعه پویانمایی "با بابام" در ۱۰ قسمت ۷ دقیقهای با تکنیک کاتاوت، سریال پویانمایی "۴۰ پله زیر زمین" در ۲۶ قسمت با انتشار در شبکه پویا و پویانمایی "موتورها" در ۵۰ قسمت مختص کودکان ۵ تا ۹ ساله تنها بخشی از این تلاشها بود که روی آنتن رفت و خاطرات رنگارنگی را شکل داد برای کودکان و خردسالان ایرانی.
علاوه بر تولیدات مرکز پویانمایی سوره که به صورت خاص برای کودکان و خردسالان شکل گرفته، تولیدات سینمایی این حوزه نیز قابل توجه بوده است. از فیلم سینمایی "باغ کیانوش" که روایت قهرمانی و رشادت نوجوانهای این سرزمین در روزهای دفاع مقدس به زبانی شیرین و با فرم سینمایی بود و توانست به گیشه قابل تامل و توجه ۳۰ میلیارد تومانی در سینما دست پیدا کند، تا پویانمایی سینمایی "لوپتو" که توانست یخ اکران سینماها در روزهای سرد و سخت پاییز ۱۴۰۱ را بشکند و با یک برنامهریزی جدی در نظام اکران مخاطبین چشمگیر نوجوان را با خود همراه کرده و فروشی ۲۰ میلیارد تومانی را تجربه کند.
این دو اتفاق، مروری بود بر بخشی از تلاشهای خانواده سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کودکان و نوجوانان. تلاشهایی که در بخشهای مختلف سازمان تبلیغات جاری و ساری بوده و تک به تک قابل بررسی و روایت است.
نماهنگ | ویژه فیلم سینمایی باغ کیانوش؛
https://nehzat.ir/video/656
تیزر سینمایی | جدیدترین تیزر فیلم باغ کیانوش منتشر شد؛
https://nehzat.ir/video/514
1404/01/02
T
T