رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان خبر داد؛

اعزام ۵۵ مُبلغ به شهرستان نهبندان در ماه مبارک رمضان/ برگزاری جلسات تفسیر قرآن و افطاری ساده

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان خبر داد؛

اعزام ۵۵ مُبلغ به شهرستان نهبندان در ماه مبارک رمضان/ برگزاری جلسات تفسیر قرآن و افطاری ساده

حجت الاسلام اسماعیل کمال گفت: مجموع تعداد مبلغینی که از شهرهای قم، تهران و مشهد به شهرستان نهبندان به مناسبت ماه مبارک رمضان اعزام شدند، ۵۵ نفر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ حجت الاسلام مهدی اسماعیل کمال رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان و امام جمعه موقت در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، در مورد فعالیت های مذهبی و اعزام مبلغ در سطح شهرستان نهبندان به مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اولین اقدامی که در آستانه ماه مبارک رمضان در شهرستان نهبندان انجام شده، موضوع اعزام مبلغ است.

 
وی افزود: باتوجه به پراکندگی و گستردگی شهرستان نهبندان و تعدد روستا اما جمعیت کم، دو گروه تبلیغی داریم که از شهر مقدس قم به این شهرستان اعزام میشوند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان بیان کرد: گروه تبلیغی رضوان که شامل ۴۰ روحانی میشود از طلاب حوزه علمیه مشکات تهران به شهرستان نهبندان اعزام و در روستاها تقسیم شدند.
 
حجت الاسلام اسماعیل کمال عنوان کرد: گروه تبلیغی دیگر از دفتر آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله وحید به شهرستان نهبندان اعزام شدند که روحانیون این گروه، بومی منطقه بوده و در روستاهای خودشان و روستاهایی که نیاز به روحانی بوده اعزام شده و مشغول امر تبلیغ هستند.
 
وی اظهار کرد: مجموع تعداد مبلغینی که از شهرهای قم، تهران و مشهد به شهرستان نهبندان به مناسبت ماه مبارک رمضان اعزام شدند، ۵۵ نفر است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان به برپایی جلسات قرآن اشاره کرد و افزود: جلسات قرآن در شهرستان نهبندان به سه صورت است؛ جلسات قرآن خانگی ویژه بانوان، جلسات ویژه برادران و جلسات محوری ترتیل خوانی که به ترتیب در سطح شهرستان ۴۵ جلسه تلاوت قرآن ویژه بانوان شناسایی شده، ۲۵ جلسه ویژه آقایان که معمولا شبها برگزار میشود و ۵ جلسه محوری ترتیل خوانی نیز در سطح شهرستان پیش بینی شده و برگزار میشود.
 
حجت الاسلام اسماعیل کمال گفت: پنج جلسه محوری ترتیل خوانی هر روز در مکانهای فاطمیه شهدای گمنام، مجتمع صاحب الزمان (عج)، مسجد امام حسن مجتبی (ع)، مسجد الغدیر و مسجد حضرت ابوالفضل شهر شوسف برگزار میشود.
 
وی بیان کرد: همچنین مراسم تلاوت قرآن در بقاع متبرک سیدالحسین (ع) دهک، سید علی (ع) روستای سیدعلی و مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) با مدیریت اوقاف و امور خیریه شهرستان نهبندان برگزار میشود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان گفت: دو برنامه دیگر از جمله تفسیر قرآن و برگزاری برنامه های فرهنگی در مزار شهدای گمنام نیز شبها برگزار میشود؛ هر شب تفسیر آیاتی از سوره ملک برای حاضرین در مراسم توسط مفسران انجام میپذیرد.
 
حجت الاسلام اسماعیل کمال به دعوت از قاریان بین المللی طی شبهای مبارک قدر در شهرستان نهبندان اشاره کرد و افزود: برگزاری این مراسم در بقاع متبرکه و شهدای گمنام پیش بینی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: ۴۵ نماز جماعت سحر، ظهر و عصر و مغرب و عشا در سطح شهرهای نهبندان و شوسف و تمام روستاهایی که روحانی مستقر دارند برگزار میشود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان افزود: برگزاری کلاس های احکام ویژه بانوان، مسابقات فرهنگی، ورزشی، قرآنی و سایر برنامه ها نیز از جمله فعالیت هایی است که طی ماه مبارک رمضان توسط روحانیون برنامه ریزی و برگزار میشود.
 
حجت الاسلام اسماعیل کمال بیان کرد: در شبهای قدر نیز اعزام مبلغ به تمام روستاهای متقاضی روحانی داریم.
 
وی به پیش بینی مراسم جشن به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری و حرکت هیئت های مذهبی نیز در ایام شهادت امیرالمومنین (ع) پیش بینی شده که برگزار خواهد شد.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان افطاری ساده، توزیع سبد کالا و بسته های معیشتی برای نیازمندان با همکاری کمیته امداد، بسیج و سپاه، اوقاف و امور خیریه و نهادهای مرتبط انجام میشود.
 
حجت الاسلام اسماعیل کمال بیان کرد: مراسم روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک و برپایی نماز عید فطر ان شاءالله در مصلی شهر از آخرین برنامه های ماه مبارک رمضان در شهرستان نهبندان است که انجام خواهد شد.
اعزام ۵۵ مُبلغ به شهرستان نهبندان در ماه مبارک رمضان/ برگزاری جلسات تفسیر قرآن و افطاری ساده

1401/01/16

تعداد بازدید: 4

T

T