۱۷ اردیبهشت | حجتالاسلام محمد قمی :
پیام اخیر رهبر انقلاب در خصوص حوزه علمیه، با روشنبینی نقشه راه آینده تبلیغ دینی را مشخص میکند
زندگی با آیهها در گلستان؛
در ماه مبارک رمضان، مردم استان گلستان با مشارکت در بیش از ۴۷۰۰ محفل قرآنی، ارسال ۱۸۷ هزار پیامک، تولید هزاران محتوای فرهنگی و حضور فعال در فضای اجتماعی، نهضت «زندگی با آیهها» را به یکی از فراگیرترین حرکتهای مردمی تبدیل کردند.
به گزارش روابط عمومی ادارهکل تبلیغات اسلامی گلستان، حجتالاسلام عباسعلی گرزین با اشاره به ثبت ۴۷۲۷ محفل قرآنی در قالب این طرح گفت: مینودشت با ۱۴۰۱ محفل، گرگان با ۱۰۴۱ و گنبدکاووس با ۸۸۶ محفل در صدر مشارکت شهرستانی قرار گرفتند.
وی افزود: از مجموع محافل برگزارشده، بیش از ۲۲۰۰ محفل در مساجد، ۱۶۴۶ در منازل، ۴۶۲ در هیئات مذهبی، ۲۲۹ در مدارس و بیش از ۱۵۰ محفل نیز در ادارات و اماکن عمومی برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از دریافت ۱۸۷ هزار پیامک در مسابقات پیامکی طرح «زندگی با آیهها» خبر داد و گفت: گلستان از نظر تعداد پیامک ارسالی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین از انتشار ۱۳۸ خبر پیرو این طرح در رسانههای رسمی استان، تولید ۲۴۶۶ محتوای اختصاصی در فضای مجازی، تبلیغ توسط ۴۰۰ صفحه فعال در پیامرسانهای داخلی و خارجی و فعالیت بیش از ۷۰ کنشگر مجازی خبر داد.
گرزین به راهاندازی ستاد نهضت «زندگی با آیهها» در استان و شهرستانها اشاره کرد و گفت: ۹ کارگروه تخصصی از جمله قرآنی، رسانه، بانوان، نوجوان، ادیان، اعزام و تشکلها در قالب این ستاد فعال بودند.
وی از ایجاد شبکه رابطین طرح در بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی، شکلگیری شبکه ۵ هزار نفری سفیران نهضت تبیینی، و همراهی نهادهایی چون صداوسیما، حوزههای علمیه، کمیته امداد، سپاه، ارشاد و دانشگاه گلستان در نشستهای تخصصی و جلسات شورای توسعه قرآنی استان خبر داد.
به گفته گرزین، طی این نهضت قرآنی، ۴۱۹۷ دقیقه برنامه قرآنی در صداوسیمای مرکز گلستان پخش شده و محتوای رسانهای متنوعی شامل موشنگرافی، پادکست، برنامههای کودک و نوجوان، آیتمهای تفسیر، زیرنویسهای محتوایی و تولید ۲۵ کلیپ از چهرههای شاخص تهیه شده است.
وی افزود: آیتم ویژه «زندگی با آیهها» در برنامههای سحر و افطار، مسابقات روزانه رادیویی، تفسیر روزانه نماینده مجلس خبرگان، بخشی از فعالیتهای رسانهای این طرح بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: نصب ابرپرچم ۲۰ در ۱۲ متری در میدان شهرداری گرگان، ۱۰ تلویزیون شهری، چاپ ۱۵۰ بنر، بیش از ۱۰ هزار پوستر، تبلیغ در نانواییها، اتوبوسها و ۷۰ استند در سطح استان فضای جامعه را قرآنی کرد.
وی همچنین از تبلیغ ۴۵۷ سازه و استند شهری و میدانی و مشارکت صفحات شبکههای اجتماعی با مخاطب بالای ۲۸۵ هزار نفر، و فعالیت گسترده شبکه شاد با ۹۰ هزار مخاطب بهعنوان مکملهای رسانهای مردمی یاد کرد.
گرزین از برگزاری بیش از ۱۰۰ نمایشگاه «زندگی با آیهها»، اجرای کرسیهای تلاوت تخصصی، جلسات تدبری در پارکها و تفرجگاهها، و برپایی بیش از ۷۰۰ پاتوق گفتوگو در مساجد و مدارس خبر داد.
وی با اشاره به شعار محوری «زندگی با آیهها، با رویکرد امت پیروز» تصریح کرد: تمام فعالیتهای قرآنی این طرح در همین راستا ساماندهی شده و محتوای کتاب «امت پیروز» در جزءخوانیها، منبرها و جلسات تفسیر به مردم معرفی شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان، بر تداوم این حرکت مردمی در طول سال تأکید کرد و گفت: نقشآفرینی نسل جوان، مشارکت گسترده مردمی و همراهی مجموعههای فرهنگی، امیدآفرینی اجتماعی را تقویت کرده است.
انتهای پیام/
1404/01/25
T
T