اعلام برنامه‌های قرآنی تبلیغات اسلامی یزد در ماه رمضان

اعلام برنامه‌های قرآنی تبلیغات اسلامی یزد در ماه رمضان

مسئول اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع به همت این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی محمد رضایی، مسئول اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع به همت این نهاد در طول ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی اجرای ترتیل خوانی قرآن کریم به صورت حضوری و پخش از شبکه استانی، ختم روزانه و محافل قرآن کریم از طرف مؤسسات و خانه‌های قرآن استان، تفسیر قرآن کریم به صورت استانی با محوریت سوره‌های مبارکه لقمان و حجرات و همچنین کتاب «امت قوی» را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

رضایی با اشاره به برگزاری مسابقات حضوری و مجازی از ترجمه آیات منتخب جزء روزانه قرآن کریم و اهدای جوایز به نفرات برتر، از اجرای طرح ضیافت الهی در شهرستان تفت خبر داد و گفت: این طرح در قالب ۳۰ کرسی تلاوت در ۳۰ مسجد شهرستان تفت و به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در حال برگزاری است.

مسئول اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ارائه نرم‌افزارهای قرآنی با ۲۳ نوع قرائت با تفاسیر معتبر شیعه و سنی، جمع آوری قرآن‌های فرسوده و کتب ادعیه مازاد مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در قالب طرح نور باران برای توزیع در مناطق مورد نیاز و اجرای طرح کمک به نیازمندان توسط مؤسسات قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان در قالب تهیه بسته‌های حمایتی و مواد غذایی از دیگر برنامه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: پویش «هر خانه یک جلسه قرآن» نیز توسط امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردکان در این ماه در حال برگزاری است که در قالب این پویش افرادی که امکان حضور در جلسات قرآنی عمومی را ندارند، در منزل شخصی جلسه قرآنی تشکیل می‌دهند.

رضایی، دعوت عمومی برای احیا و رونق جلسات قرآنی سنتی، توزیع قرآن با هدیه مناسب به مراکز درخواستی، ایجاد فرصت مجدد برای ثبت نام هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم و ویرایش اطلاعات افراد و همچنین اجرای فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی مؤسسات شامل برگزاری جلسات آموزش قرائت و حفظ، مسابقات ترجمه، مفاهیم قرآن، مسابقات فرهنگی در قالب نقاشی، طراحی، شعر و ... از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

اعلام برنامه‌های قرآنی تبلیغات اسلامی یزد در ماه رمضان

1401/01/17

تعداد بازدید: 10

T

T